$
בארץ

"ביטולי הטיסות באל על - לא באשמת הטייסים"

שוב לא שקט בחברת התעופה - לאחר ביטולן של כמה טיסות ארוכות טווח, בוטלה אתמול לראשונה טיסה לבריטניה; אנשי צוות אוויר אמרו ל"כלכליסט" כי הביטול נובע מאי יכולתה של אל על לאייש את הטיסות

תומר הדר 20:4322.06.18

האם אל על נכנסת לתקופת טלטלה חדשה? לאחר שבוטלו מספר טיסות ארוכות טווח, בוטלה אתמול (חמישי) לראשונה טיסה לבריטניה, זאת לאחר שהתעכבה מספר שעות. לדברי אנשי צוותי אוויר ששוחחו היום עם "כלכליסט", הביטול אינו נובע מחוסר רצון של טייסים לאייש טיסות, כפי שהיה במשבר הקודם לפני שנתיים, אלא מאי יכולתה של אל על לאייש את הטיסות בטייסים, נושא שאליו מתייחסת החברה כ"נובע מסיבות מבצעיות".

 

בשיחה הדגישו היום אנשי צוותי האוויר את העומס המוטל על הטייסים בחודשי הקיץ, על רקע הניסיון להתחרות בחברות הלואו קוסט במספר שעות הטיסה; זאת, לפני כניסתן לתוקף בנובמבר הקרוב של תקנות הטיסה החדשות, FTL, שיגבילו במידה ניכרת את משך הזמן שיותר בו לטייסים לעבוד, מה שמעלה חשש בקרב אנשי צוותי האוויר מפני חכירה של מטוסים מחברות זרות. היקף ביטולי הטיסות אינו מתקרב לעת עתה לזה שהורגש לפני כשנתיים; עם זאת גורמים בחברה אינם שוללים עיכובים והפרעות נוספים. בהקשר זה יש להדגיש כי השבוע נגרם מספר ניכר של עיכובים בטיסות מנתב"ג, אולם עיכובים אלה נגרמו בין היתר עכב שיבושי טיסה בצרפת שנבעו משביתה של פקחי טיסה.

 

בתוך כך, דווקא בתקופה סוערת זו קוראים ראשי אל על לעובדים להתייצב לדגל: באיגרת ששיגר השבוע המנכ"ל גונן אוסישקין לעובדים הוא הדגיש שעליהם לתת כתף כדי להביא לשיפור מצבה בהקדם, במיוחד לקראת חגי תשרי ההולכים וקרבים. רק השבוע הודיעה אל על כי לא תנסה עוד לפעול למיזוג עם ישראייר. אוסישקין התייחס לנושא באיגרת והדגיש: "לרכישת ישראייר יכלו להיות יתרונות לשתי החברות, אך כעת נפנה את מאמצינו לחיזוק מנועי הצמיחה שלנו, להמשך תוכנית ההתייעלות, ולדגש מיוחד לעסקי הליבה שלנו. נעשה את הדבר במקביל לשיפור חד במצוינות התפעולית שלנו שהיא תנאי בסיס ליכולתנו להתמודד בהצלחה עם אתגרים".

 

בנוסף הדגיש אוסישקין כי "החודש מוקמנו במקום ה34 מתוך 42 חברות תעופה (הכוונה לשיעור הדיוק של החברה, ת"ה), זהו לא המקום בו אנו רוצים וצריכים להיות".

 

 

מטוס של אל על מטוס של אל על צילום: עוזי בלומר

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x