כלכליסט TV
טסים לחו"ל? זה מה שמצפה לכם באוהל החדש בנתב"ג
גם השנה צפויה עוד עלייה משמעותית בתנועת הנוסעים בנתב"ג, שתורגש בעומס כבד ובהשתרכות של תורים ארוכים. לא בטוח שגם האוהל שהוקם עם תוספת של עמדות בידוק בטחוני ודלפקי צ'ק אין, יפתור את הבעיה
האם מספיק להגיע לטרמינל בנתב"ג "רק" 3 שעות לפני הטיסה? לא בטוח, כי גם השנה צפויה עוד עלייה משמעותית בתנועת הנוסעים בנתב"ג, שתורגש בעומס כבד ובהשתרכות של תורים ארוכים.
הצפיפות, הדוחק והתורים הארוכים כבר מורגשים בנתב"ג עוד לפני שהטרמינל נכנס לתקופה העמוסה שלו בשנה – חודשי הקיץ. על פי הערכות, יעברו בנתב"ג השנה מעל 23 מיליון ובשנה הבאה נתב"ג צפוי כבר להיכנס לקטגוריית שדות התעופה הגדולים בעולם עם מעל 25 מיליון נוסעים. השאלה הגדולה היא האם נתב"ג ערוך לעלייה המאסיבית הזאת והאם הנוסעים יאלצו להגיע לטרמינל שעות ארוכות לפני הטיסה.
במטרה להתמודד עם העומסים, יצאה רשות שדות התעופה במהלך של הרחבת תשתיות. לפני מספר חודשים הושקה זרוע אווירית חדשה (זרוע E) שמאפשרת קיבולת מטוסים גדולה יותר. "הזרוע האווירית החדשה חשובה, אך היא לא תיתן מענה מלא", מציין פיני ליברמן, מנכ"ל חברת מנרב הנדסה שבנתה את הזרוע הרביעית.
לצד זה מתוכנן בעתיד הקרוב טרמינל חדש. עד להקמתו, נחנך מבנה זמני של אוהל ענק עם תוספת של עמדות בידוק בטחוני ודלפקי צ'ק אין.
"כל השיפורים נועדו כדי לקצר את זמן ההמתנה בתורים", מציינת ליזה דביר, סגנית דובר רשות שדות התעופה. "כל שנה נלמדים לקחים ועם זאת לא ניתן למנוע את התורים. ההמלצה לנוסעים היא להמשיך להגיע 3 שעות לפני הטיסה ולבצע צ'ק אין באינטרנט".