כחלון מתקן את עיוות המס: רכבי היוקרה ההיברידיים יתייקרו
שר האוצר חתם היום על צו של רשות המסים המאריך את תוקף תוספת מס הקנייה על רכבי יוקרה וכולל לראשונה גם רכבים חשמליים והיברידיים שמחירם עולה על 300 אלף שקל
שר האוצר, משה כחלון חתם היום (א'), לאחר התייעצות עם רשות המסים, על צו לפיו תהפוך תוספת מס קנייה על רכבי יוקרה (שתוקפה אמור היה לפוג בסוף החודש) לקבועה. בנוסף, על פי הצו החל מה-20.6 ימוסו גם רכבים היברידיים וחשמליים שמחירם עולה על 300 אלף שקל.
- שוק רכבי היוקרה: הפרה החולבת עומדת להפוך לפרה מזהמת
- האוצר: יש להאריך את המס על רכבי יוקרה ולבטל הטבה לבעלי מנוע חשמלי
- השבוע: מס רכבי היוקרה יוארך עד סוף 2019
בספטמבר 2013 יושמה ההוראה לראשונה על כלי רכב שמחיר המחירון שלהם עולה על 300 אלף שקל. לפי שיטה זו ככל שמחירו של הרכב לצרכן גבוה יותר כך המיסוי עליו יהיה גדול יותר. הרכבים החשמליים וההיברידיים לא נכללו בשיטה זו, מה שמסביר את הצמיחה המשמעותית ברכישת מכוניות יוקרה מסוג חשמלי והיברידי בשנים האחרונות. "מתנה" זו שניתנה לרוכשי רכבי יוקרה חשמליים והיברידיים בתקופת שר האוצר יאיר לפיד היא למעשה לקונה בחוק שלא טופלה במשך שנים על ידי האוצר, וכעת כחלון החליט לבצע את השינוי, למרות שמדובר בהעלאת מסים.
הצו החדש כולל גם את רכבי היוקרה ההיברדיים, כך שגם עליהם יידרשו לשלם מס נוסף של 10%.
המס הססטוטורי על רכבים עומד על 83%, אך בעקבות ההנחות השונות הגיע לרמה של כ-60%. בעלי רכבי יוקרה plug in זכו לשלם על רכבים השווים מיליון שקל שיעורי מס שהגיעו עד ל-20% וזאת בזמן שבעלי רכבים רגילים, ששוויים נמוך מ-100 אלף שקל, נדרשו לשלם מס גבוה בעשרות אחוזים. מדובר בהפרש משמעותי הגם שאין כל דרך לוודא האם ברכבי ה-plug in נעשה שימוש בחיבור לחשמל.