אמנות המעקב: הייתם בראיון עבודה. איך ממשיכים הלאה?
מועמדים רבים משקיעים שעות בשכתוב קורות החיים שלהם ובהכנות קפדניות לראיון העבודה, אך לא מקדישים רגע של מחשבה לרגע שאחרי. כך תגדילו את סיכוייכם לקבל את המשרה הנחשקת
תהליך הקבלה לעבודה יכול להיות כמו משחק שח. למרות שהניסיון והיכולות שלכם מכניסים אתכם למשחק, על מנת להצליח תצטרכו לבצע כמה מהלכים אסטרטגיים על מנת לזכות במשרה.
- תלמדו מגוגל: השיטה הטובה ביותר לגיוס עובדים איכותיים
- 7 דרכים להרשים מנהל כוח אדם בראיון עבודה ב-5 דקות
- הדבר היחיד שאתם צריכים לעשות לפני כל ראיון עבודה
מועמדים רבים עוברים את ראיון העבודה בצורה לא רעה, אבל שוכחים לגמרי את חשיבות המעקב (פולו-אפ) שאחריו. הם משקיעים שעות בשכתוב קורות החיים שלהם ובהכנות לראיון, ובסוף עושים את השגיאה המכרעת בדקה ה-90.
האם יכולות פולו-אפ ישיגו לכם עבודה שמעבר ליכולותיכם? בטוח שלא, אבל לעתים מועמדים מתאימים למשרה מפספסים הזדמנויות נהדרות רק כי לא לקחו ברצינות את מה שיש עליהם לעשות אחרי הראיון.
צילום: שאטרסטוק |
הנה כמה הצעות שיעזרו לכם להישאר במעקב בצורה נכונה, מבלי להיתפס כנואשים מחד גיסא, או כחסרי עניין מאידך גיסא:
1. שילחו ברכת תודה
כן, אותו שיעור שלמדנו כבר בכיתה א' עדיין משנה הרבה. למרות שזה נראה כמו עוד צעד רשמי יבש, מחקר מצא ש-22% מהמגייסים שהשתתפו בו אמרו שמועמד שלא שלח ברכת תודה אחרי הראיון פחות סביר לקבל מהם את העבודה. מדובר ב-22% שאתם לא יכולים להרשות לעצמכם להתעלם מהם, במיוחד בסביבת העבודה התחרותית כל כך של היום.
ברכת תודה היא הרבה יותר מפשוט להגיד תודה. היא הזדמנות לחזור באזני המראיין על העניין שלכם במשרה, להראות את הוקרתכם האמיתית, ולאשש את יכולותיכם שהועלו בראיון.
מתי לשלוח אותה? זה החלק המתעתע. מאוחר מדי ותיראו לא מעוניינים, מוקדם מדי ותיראו נלהבים באופן חשוד. כדי להשיג את האפקט הרצוי, מומלץ לשלוח את ברכת התודה מתישהו בין כמה שעות אחרי הראיון, ועד 24 שעות לאחריו.
2. תזכירו את עצמכם
כל תהליך קבלה הוא שונה. אם אתם מנסים להתקבל לעבודה בגוגל למשל, שמקבלת יותר משתי מיליון מועמדויות בשנה, יכול להיות שזה הולך להיות תהליך ארוך.
כדי להישאר בתודעתם של המנהלים המגייסים במהלך תהליך הראיונות, שיכול לקחת שבועות ואפילו חודשים, חשוב למנף מגוון של כלים כדי להישאר בקשר.
המועדפים עליי הם יצירת קשר בלינקדאין, שליחת שאלות נוספות שרלוונטיות לתהליך, וחיפוש אירועים או הזדמנויות מחוץ למשרד בהם תוכלו להשאיר את עצמכם בתודעה.
דוגמאות לאירועים כאלה הם למשל ירידי תעסוקה, ארועי נטוורקינג וסמינרים. ובנוסף לאלה, כדאי כמובן להיות בקשר עם המנהל המגייס על בסיס קבוע. לא יום יומי, אבל לפחות פעם בשבוע או שבועיים לצורך עדכונים.
3. צרו קשר עם המראיינים
מבחינת מה שמקובל, אם קיבלתם מאחד מהמראיינים כרטיס ביקור במהלך הראיון, ניתן ליצור עמם קשר לאחריו. כ-90% מהמועמדים לא עושים את זה. הם אולי שולחים ברכת תודה, אבל כמעט אף פעם לא מנצלים את ההזדמנות ללמוד עוד על החברה או המשרה שהם מתראיינים עבורה.
על ידי יצירת חיבור עם פאנל המראיינים, יהיו לכם יותר נקודות מגע בתוך הארגון שתוכלו לתקשר איתן לצורך עדכונים ומידע. ומהי הדרך הטובה ביותר לעשות זאת? יצירת קשר דרך לינקד-אין או טוויטר, פגישה לקפה, או אימייל הן הדרכים המועדפות. כשאתם יוצרים קשר, וודאו שאתם מתאימים את הפנייה לסיטואציה ולנמען, התייחסו לפגישה לקפה כמו לראיון עבודה, ושילחו מיילים ברורים ורלוונטיים.
שאלו רק שאלות ספציפיות שמראות את רמת העניין שלכם במשרה ובחברה. שמרו על האינטראקציות קצרות ולעניין, ואם אתם מבקשים ממישהו להקדיש לכם זמן, וודאו שאתם לא מגזימים עם הזמן שאתם גוזלים ממנו.
למרות שהפולו-אפ שלכם אחרי הראיון אולי אינו גורם מכריע בהחלטה לגביכם, הוא חלק אינטגרלי מהתהליך שבהחלט יכול להשפיע באופן שלילי על סיכוייכם להתקבל לעבודה. מעקב נכון יכול לעשות את ההבדל.