מה נשאר היום מהרנו שייבאה בטר פלייס
ל"כלכליסט" נודע כי 421 מכוניות רנו מדגם פלואנס ZE חשמליות עדיין נוסעות בכבישי הארץ, פחות מחצי מהכמות שהגיעה לכאן
בכבישי ישראל נוסעות כיום 421 מכוניות רנו פלואנס חשמליות, כך עולה מנתונים של משרד התחבורה שהגיעו לידי "כלכליסט". מדובר בפחות ממחצית מתוך 988 מכוניות רנו פלואנס ZE שיובאו לישראל על ידי בטר פלייס זיכרונה לברכה בשנים 2011־2013.
- מפרקי בטר פלייס רוצים להחליף את השופט גרוסקופף
- הרגולטור צריך טיפול בחשמל
- שכחו את בטר פלייס: שנה של חשמליות בדרך
השבוע נתון זה הופך רלוונטי במיוחד, לנוכח העובדה שב־26 במאי 2013, כלומר לפני חמש שנים, פנתה בטר פלייס לבית המשפט בבקשה למנות לה מפרק זמני.
חלק גדול מן המכוניות החשמליות של בטר פלייס נגרטו על ידי קבוצת קרסו, יבואנית רנו, בהוראתה של רנו. אחרות סבלו מירידת ערך דרסטית, שהפכה לטוטל לוס את מרבית אלה שעברו תאונת דרכים, והיתר עדיין נוסעות בכבישי הארץ.
"המכונית נוסעת גג 80 קילומטר, וכיום אנחנו מחזיקים אותה יותר בשביל הערך הנוסטלגי ובשביל לעשות סידורים", מסביר בעליה של פלואנס ZE. "אנחנו קנינו את המכונית עוד ממש בהתחלה, שלנו היא מכונית שממש רכשנו מבטר פלייס, לא מכונית שעברה גלגולים.
“אין ספק שידעו למכור לנו חזון רציני וגם הרגשנו מיוחדים. מאז עבר הרבה זמן ואת הסיסמאות של אגסי קצת שכחנו. אגסי נעלם אבל נשארו זיכרונות טובים".
כיום בפועל משווקת בישראל מכונית חשמלית אחת: ב־מ־וו I3. אבות טיפוס של מכוניות חשמליות אחרים הגיעו ארצה לניסוי, אך לעת עתה אינם משווקים בישראל.