בגלל תקן זיהום חדש: עיכובים בהשקת דגמי רכב בישראל
כמה יבואני רכב דחו השקת דגמים חדשים ממאי ליוני - אך גם מועד זה עדיין אינו סגור; בהמשך צופים היבואנים גם עיכובים באספקה
אם בניתם על מכונית מדגם חדש במאי, ייתכן שתצטרכו לחכות: ה-WLTP, תקן זיהום האוויר החדש שנכנס לתוקף באירופה, מעכב השקת דגמי מכוניות חדשים בישראל.
ממידע שהגיע לידי "כלכליסט" עולה כי כמה יבואני רכב, בעיקר מדגמים המשווקים באירופה, נאלצו להודיע בשבועות האחרונים על דחיית השקתם של דגמים חדשים בארץ. כך, ההשקה של חלק ניכר מדגמי המכוניות החדשים נדחתה ממאי ליוני, אך גם מועד זה עדיין אינו סגור. בהמשך צופים יבואני הרכב גם עיכובים באספקה, בעיקר של דגמים שיגיעו ארצה מאירופה. בחלק מהמקרים, כך מדגישים גורמים בענף הרכב, הושקעו תקציבי פרסום ושיווק בהשקת הדגמים החדשים.
כפי שנחשף ב"כלכליסט"
, בישראל הוחלט על אימוץ של שיטת חישוב הזיהום החדשה באירופה - ה-WLTP. שיטת חישוב זו מחמירה באופן ניכר את הקריטריונים לחישוב זיהום אוויר ביחס לשיטה שהיתה נהוגה עד כה. כך לדוגמה, עד כה נמדד זיהום אוויר ממכוניות במהירות 34 קמ"ש - כעת הוא נמדד במהירות 46.5 קמ"ש. המהירות המרבית בה נמדד זיהום האוויר בשיטה הקודמת היתה 120 קמ"ש - כעת מדובר ב-131 קמ"ש.
עקרונית, ה-WLTP הוא מבחן זיהום אוויר מחמיר בהרבה מקודמו, אך עקב כך נוצרות גם לא מעט בעיות אספקה הנובעות הן מעיכובים בהטמעת נתוני הזיהום החדשים אצל יבואני הרכב, והן מהתאמה של הנתונים למערכת הרגולטורית בישראל.