מכונית לכל חבר: הקיבוצים חוזרים לשוק הליסינג
שבע שנים אחרי שמכרו את הפעילות בתחום, חברו משקי הקיבוצים לחברת ליס קאר להקמת חברת ליסינג חדשה
שבע שנים לאחר שמכרו את הפעילות בתחום לקרסו, משקי הקיבוצים חוזרים לענף הליסינג, כך נודע ל"כלכליסט". החברה, שהוקמה בשבוע שעבר, תיקרא משקי ליסינג ותפנה ללקוחות בקיבוצים, במושבים וגם בשוק הכללי.
- מתחת לרדאר: יבואני הרכב נכנסים לליסינג הפרטי
- יבואניות הרכב דורשות למכור רכבים חדשים ללא אחריות
- צה"ל יוצא במכרז ליסינג לשדרוג מכוניות הקצינים
החברה החדשה התקשרה עם חברת הליסינג ליס קאר, שמתפעלת צי של כ־8,000 כלי רכב, ודרכה תשווק הפעילות אל מחוץ למגזר הכפרי. מנכ"ל ליס קאר שי הרשקוביץ, שיעמוד גם בראש החברה החדשה, הסביר בשיחה עם "כלכליסט" שהמטרה היא להגדיל את הצי בכ־5,000 לקוחות חדשים בתוך 3 שנים.
"החברה החדשה תישען על הפעילות התפעולית של ליס קאר", אמר הרשקוביץ. לפי רשות המסים, כ־310 אלף כלי רכב בישראל שייכים לציי רכב (כ־10% מכלי הרכב בארץ), ומתוכם כ־220 אלף בבעלות חברות ליסינג. על כן מאמינים במשקי ליסינג שהשוק רחוק ממיצוי ופעילות בתוך הקיבוצים עם זרוע לשוק הפרטי יכולה לתת מענה טוב ללקוחות רבים.
פעילות הליסינג הקודמת של הקיבוצים הוקמה לפני כ־20 שנה על ידי תאגידי הקיבוצים במטרה לנצל את כוח הקנייה המשותף של החברים, והיא נקראה ליס פור יו. חברת בני קרסו, יבואנית רנו וניסאן, רכשה את כל פעילותה לפני כ־7 שנים.
החזרה של הקיבוצים לענף הליסינג עשויה לחזק את ההנחה ששוק הרכב הישראלי שומר על יציבות. מתחילת השנה נמסרו בישראל כ־114 אלף מכוניות חדשות, ירידה זניחה של כ־4% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.