הפתרון לעיסוק בטלפון? בני נוער המציאו תושבת שמנטרלת התראות טלפוניות בנהיגה
חברת "קריאייט" ייצרה את NOTIFY - תושבת לטלפון סלולרי שבה מותקן רכיב אשר מסוגל לנטרל את פעילותן של חלק מהאפליקציות שבטלפון כאשר המכשיר מותקן בו
העיסוק במכשירי הטלפון הסלולריים מעלה את הסיכוי למעורבות בתאונת דרכים פי עשרה. כך עולה ממחקר שפרסמה בשבוע שעבר הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים. הישראלים יודעים זאת היטב, אך כאשר הודעת וואטסאפ חדשה נכנסת, או שמבזק חדשות חשוב מגיע, הצורך להיות מעודכנים גובר על ההיגיון.
חברות הסלולר הגדולות טרם הציגו פתרון משלהן לבעיה אך פתרון ראשוני קיים. הוא הומצא על ידי בני נוער. הכירו את NOTIFY, מוצר חדש של חברת "קריאייט" שמיועד למנוע הסחה בעת נהיגה.
עיקרון ההפעלה של NOTIFY פשוט להפליא: מדובר בתושבת לא גדולה לטלפון סלולרי, בדיוק כמו התושבות שנמכרות בחנויות לאביזרי רכב, שניתן להתקין בקלות בתא הנהג. אלא שבתושבת של NOTIFY מותקן רכיב אשר מסוגל לנטרל את פעילותן של חלק מן האפליקציות שבטלפון בכל זמן שהטלפון מותקן בתושבת.
הנהג הוא זה שבוחר אילו אפליקציות לנטרל, לדוגמה וואטסאפ, ואילו להשאיר פעילות, למשל אפליקציות ניווט. וכך כל עוד הטלפון הסלולרי מונח בתושבת, ההודעות וההתראות ימתינו עד לסוף הנסיעה.
"קריאייט": גיל עובדיה אינו עולה על 16
המיזם עצמו הוקם על ידי חברת "קריאייט" שגיל עובדיה אינו עולה על 16 שנים. קריאייט הוקמה כחלק מפרויקט יזמים צעירים המייצג את "הכפר הירוק" בו לומדים היזמים. יש להדגיש כי המוצר שריר וקיים: באירוע מכירה ראשון שהתקיים בשבוע שעבר נמכרו מעל 50 ערכות במחיר של 70 שקלים לערכה.
לדברי מנכ"לית קריאייט, איה חיימוביץ': "קריאייט מורכבת מבעלי מניות שהם תלמידים בכיתה ט'. לחברה יש מנכ"לית, סמנכ"לים ומנטורים עסקיים. את ההשקעה לפיתוח המוצר והאפליקציה גייסנו באופן עצמאי, ללא סיוע מבני משפחה או חסות מסחרית".
ניתן היה לצפות שבנישה כה פורה תורגש פעילות של חברות הסלולר, אך לעת עתה נדמה שתיכוניסטים גילו צורך שחברות הסלולר טרם איתרו: "כשהתחלנו בפרויקט חשבנו על הקטנת קרינה מטלפון סלולרי", מסבירה חיימוביץ': "אך במהלך המחקר הבנו שהצורך האמיתי הוא בהקטנת הסחת הדעת מהסלולר. חברות התקשורת הגדולות לא יושבות כמונו בספסל האחורי של הרכב ורואות את ההורים מסמסים ומסתכנים. לפני כמה חודשים ערכנו סקר רב משתתפים וגילינו שרוב הנשאלים מכחישים שהם מסמסים בנהיגה. הם בעצם יוצרים כאן לולאת הכחשה מסוכנת וכשיש הכחשה של בעיה אין אין סיבה שגופים גדולים יציעו לבעיה פתרון. אנו מאמינים שנקודת ההשקפה שלנו, דווקא לאור העובדה שאנחנו עדיין לא נוהגים, היא נקודת השקפה אמיתית ומפוכחת", אמרה חיימוביץ'.
באשר לתוכניות עתידיות מדגישה חיימוביץ' שהמוצר משווק, אך בעתיד יתפתח עוד: "אחת האפשרויות היא למשל הודעה שתענה לשולחי הודעות טקסט שבעל הרכב נוהג כרגע". באשר למכירה לגורמים מסחריים מדגישה חיימוביץ': "משקיעים מקצועיים הביעו עניין אך התהליך מולם טרם קודם. לאחר ההשקה כשהמוצר הפך יותר ויותר מציאותי ופרקטי קיבלנו הצעות השקעה נוספות ונעמוד עם הגורמים המתאימים בקשר בהמשך הדרך".