היו שם
איתן יוחננוף על קריסת מגה: "כל סיטונאי הפך לקמעונאי"
2015 - הרשת השנייה בגודלה כבר לא. רשת המרכולים מגה, בשליטת אלון רבוע כחול, נקלעת לקשיים. המדפים מתרוקנים, אלפי העובדים יוצאים להפגין ובית המשפט מאשר הקפאת הליכים וממנה נאמנים. ב־2016 עוברת החברה לידי יינות ביתן
לצפייה בכל כתבות הפרויקט - לחצו כאן
"בסוף שנות השמונים התחיל אבי מרדכי, בעקבות דחיפה של אמי אילנה, למכור בקטן כקמעונאי, כדי להרגיש את השוק. הם קיבלו תחושה שהשוק צמא לזה, והזרעים נזרעו. בראשית שנות התשעים השוק הפרטי התחיל להיכנס לתחום - עד למהפך שסופו קריסת מגה. הסיטונאים התחילו לפתוח חנויות דיסקאונט ולהוריד מחירים.
"כשפתחנו היינו ילדודס, ואף אחד לא חשב במונחים של מלחמה. זו היתה תחילה של תהליך. בעיניי זו אחת ההתפתחויות המעניינות, כי בעקבותיה האינפלציה נעצרה. אני חושב שהמהפכה הקמעונאית סימנה את הדרך גם למהפכת המחירים בשוק התקשורת. הסתכלו עלינו כעל הלא נורמליים שיוצאים נגד השיטה, אבל עם הזמן הפכנו למיין סטרים.
"רכשנו קרוב ל־10 סניפים של מגה, ולמעשה קנינו את הסכמי השכירות. זאת היתה הזדמנות עסקית להמשיך לצמוח, אבל תחת מודל של דיסקאונט, וכיום זו ההוויה המציאותית שלנו. באנו כסיטונאים, מתוך תפיסת עולם ברורה של תמחור נמוך, זה הדנא שלנו, אנחנו לא יודעים משהו אחר.
"הצלחה שלנו היא לא נטו על חורבות מגה, אבל היא בהחלט חלק מזה".