השכר התייקר, מחיר הדלק עלה, והרכבת סיימה את 2017 בהפסד של 41.5 מיליון שקל
הרכבת עברה להפסד בשנה החולפת לאחר שב-2016 רשמה רווח נקי של כמעט 150 מיליון שקל. עם זאת, באותה שנה היא נהנתה מהכנסות חשבונאיות
חברת רכבת ישראל סיימה את שנת 2017 בהפסד של 41.5 מיליון שקל - כך עולה מדו"חות החברה שפורסמו אתמול (ה'). מדובר בירידה חדה לעומת הרווח הנקי שרשמה הרכבת ב-2016 ועמד על 148.5 מיליון שקל.
עם זאת, יש לציין כי בשנה שעברה נהנתה הרכבת מהכנסה חשבונאית, שעיקרה הטבת מס בהיקף של כ-60 מיליון שקל, כמו גם מביטול חלקי של ההפרשה לירידת ערך נכסים בהיקף של כ-15 מיליון שקל, מה שמעוות מעט את בסיס ההשוואה.
הכנסות הרכבת הסתכמו ב-2017 ב-2.4 מיליארד שקל, עלייה של 6% ביחס לסך ההכנסות מהובלת מטענים או הסעת נוסעים שנרשמו ב-2016. היקף השימוש ברכבת ממשיך לעלות, וזה הסתכם בשנה החולפת ב-64.4 מיליון נסיעות, עלייה של כ-8.5% לעומת 2016 או זינוק של כ-80% לומת שנת 2011 (שבה נרשמו 35.9 מיליון נסיעות). מקור קפיצה זו בפתיחת קווים חדשים בצפון ובדרום, כמו גם ביכולת משרד התחבורה להעניק חודשים שלמים של נסיעות חינם בחלק מהקווים שהושקו.
לצערה של הרכבת ההוצאות זינקו בכ-10% והסתכמו בכ-2.28 מיליארד שקל, כאשר ברכבת מייחסים את העלייה בעיקר להתייקרות הדלק, לעלייה בשכר המינימום, לעלייה בהוצאות השכר הכלליות בשל קליטה של כ-300 עובדים חדשים ולגידול בהוצאות הפחת. עוד סבלה הרכבת מהוצאות אחרות שעיקרן גידול בירידת ערך של נכסים, מה שמוביל לשורת הפסד תפעולי של כ-41 מיליון שקל, זאת לעומת רווח תפעולי של כ-88.2 מיליון שקל בשנת 2016.