ישראל תשלם 2.3 מיליון שקל על השימוש בשיר Sunny
משרד התיירות ירחיב את הקמפיין בכיכובה של שיר אלמליח לאמריקה. תקציב זכויות היוצרים לשיר שמלווה את אחד הסרטונים יעלה ב־690 אלף דולר
משרד התיירות מגדיל את ההשקעה בקמפיין "Two cities, One break" לעידוד התיירות בכיכובה של הדוגמנית שיר אלמליח, כשהמטרה היא להרחיבו למדינות נוספות.
ועדת הפטור ממכרז של לשכת הפרסום הממשלתית אישרה תוספת של 410 אלף דולר להתקשרות עם חברות זכויות היוצרים Lipetz Publishing שמחזיקה בזכויות על השיר Sunny, שמלווה את הסרטון השני של הקמפיין שבו מככבת אלמליח. עם התוספת, היקף ההשקעה ברכישת זכויות יוצרים יעלה מ־250 אלף דולר ל־660 אלף דולר, שהם כ־2.3 מיליון שקל.
השיר שחיבר בובי הב, התפרסם בביצוע להקת Boney M הגרמנית. הסכום יממן רק את זכויות המחברים, שכן בישראל הפיקו "קאבר" עצמאי של השיר. רכישה של הביצוע של הלהקה הגרמנית היתה עולה הרבה יותר.
השקעה נוספת לטובת תפוצה בינלאומית
הסיבה להשקעה הנוספת היא שהמשרד רוצה שהסרטון ישודר לא רק באירופה, כפי שהיה עד עתה, אלא גם בארה"ב, קנדה, מקסיקו וברזיל. לשם כך יש לשלם עבור השימוש בזכויות היוצרים גם במדינות האלו.
אגף תקציבים המליץ לאשר
היועץ המשפטי של לשכת הפרסום הממשלתית עורך דין נתן בן־יקיר כתב לוועדת הפטור ממכרז, שאישרה את העלאת היקף ההתקשרות, כי במדינות החדשות שבהן ישדור הסרטון צפויים לצפות בו כ־90 מיליון פעמים, בעוד שבמדינות אירופה, שבהן שודר הסרטון עד כה, צפו בו 60 מיליון פעמים.
בנוסף, לדברי בן־יקיר, זכויות היוצרים בארה"ב יקרות יותר בהשוואה למדינות אחרות.
רכזת המשרדים הכלכליים באגף תקציבים במשרד האוצר דניאלה פרג המליצה לאשר את ההתקשרות.
שבירת השיא בתיירות הנכנסת
הסרטון המדובר, שעלה לאוויר במהלך 2017, הוא חלק מקמפיין של משרד התיירות בשם "Two cities, One break" (שתי ערים, חופשה אחת) שנועד לקדם את התיירות לישראל, ומשווק את האפשרות לבקר בירושלים ובתל אביב גם במסגרת חופשה קצרה. לראשונה בקמפיינים מסוג זה, הסרטונים אינם מבוססים על נופי הערים בלבד ומופיעה בהם גם דוגמנית ידועה. בסרטון המדובר נראית אלמליח עם חזאית גרמנייה והוא מבליט את מזג האוויר החם בישראל.
הסרטון הראשון ששודר במסגרת הקמפיין, שעלה לאוויר ב־2016, מציג את אלמליח בין הנופים השונים של תל אביב וירושלים.
הקמפיין של משרד התיירות נחשב לאחד מהגורמים לכך שמספר התיירים ב־2017 הגיע לשיא של כל הזמנים - 3.6 מיליון תיירים; עלייה של 24% בהשוואה ל־2016, אז ביקרו בארץ 2.9 מיליון תיירים. למעשה, 2017 היתה השנה הראשונה שבה נחצה הרף של 3 מיליון תיירים.
במשרד התיירות אומרים שההשקעה בקמפיין הסרטון החדש כולו נאמדת ביותר ממאה מיליון שקל לטלוויזיה ועוד מספר מיליוני שקלים לרשת, כך שהזכויות על השיר מהוות 2% בלבד מעלות הקמפיין. עוד נמסר ממשרד התיירות עד כה נחשפו לקמפיין שכולל את הסרטון החדש מעל 200 מיליון משתמשים ייחודיים ברשת. נרשמו 13 מיליון כניסות לעמודי הקמפיין ו-1.6 מיליון גולשים הגיעו מהקמפיין לעמודי מכירה של חבילות תיירות לישראל.