לקריאה שנייה ושלישית: רכבים עם 4 נוסעים יוכלו לנסוע בנת"צים
זיהוי מספר הנוסעים ברכב, באמצעות מצלמה או רשומה אלקטרונית, יהווה ראיה קבילה למספר הנוסעים. לדברי רכז תחבורה באגף התקציבים באוצר, למרות העומס בכבישים רק מיעוט קטן בוחר להגיע לעבודה בנסיעה שיתופית
ועדת הכלכלה של הכנסת, אישרה היום לקריאה שנייה ושלישית את הפרק בחוק ההסדרים המאפשר לרכב שבו נהג ושלושה נוסעים לפחות לנסוע בנתיבי תחבורה ציבורית. על פי ההצעה משרד התחבורה או רשות מקומית יוכלו לאפשר נסיעה בנתיב תחבורה ציבורית לרכב שבו נהג ועוד שלושה נוסעים.
- מיום ראשון הקרוב: מצלמות אכיפה בנתיבים הציבוריים בנתיבי איילון
- לתשומת לב הנהגים: מצלמות נתיבי התחבורה הציבורית בת"א יחלו לפעול ברביעי הקרוב
- אחרי ניסוי מוצלח: נסיעת אופנועים בנתיבי תחבורה ציבורית תורחב לכל תל אביב
רכז תחבורה באגף התקציבים באוצר, דור בלוך, אמר שההצעה נועדה לתקן את פקודת התעבורה כך שזיהוי מספר הנוסעים ברכב, באמצעות מצלמה או רשומה אלקטרונית, יהווה ראיה קבילה למספר הנוסעים.
הוא הוסיף כי למרות העומס בכבישים רק מיעוט קטן בוחר להגיע לעבודה בנסיעה שיתופית או בתחבורה ציבורית. לדבריו, כבר היום ניתן להיכנס לנתיב המהיר לת"א ברכב מרובה נוסעים ללא תשלום, והדבר השפיע דרמטית על העומס.
יו"ר הועדה ח"כ איתן כבל (המחנה הציוני) דרש לוודא שהצילום יעשה בדרך שלא תזהה את המצולמים ותשמור על פרטיותם. אורי קריב, מנכ"ל סייפר פלייס המספקת מערכות צילום נת"צים לעיריית ת"א, אמר כי המצלמות מבצעות צילום ברזולוציה המאפשרת זיהוי מספר הנוסעים ברכב, אבל מיד לאחר מכן מבצעות טשטוש של הפנים.
נציג אגף תפעול וטכנולוגיה בחברת נתיבי איילון, המפעילה אכיפה כזו בנתיב המהיר, אליצח דמבינסקי, הסביר כי אצלם לא ניתן לקבל תמונה שמזהה פנים וכי התמונות גם אינן נשמרות במאגר כלשהו. לדבריו, רק כאשר המערכת מזהה הפרה היא מעבירה את התמונה המטושטשת שממנה אפשר לזהות את מספר הרכב שביצע את העבירה. הועדה קבעה שהתקנות שלפיהן יוצרו המכרזים למערכות הצילום יותאמו לתנאי הפרטיות בנתיב המהיר.