גרמניה, יפן וקוריאה משתלטות על דטרויט
היצרניות האמריקאיות נדחקו הצדה בתערוכת הרכב שנפתחה השבוע בדטרויט ופינו מקום לדגמים זרים. וגם: על רכב אוטונומי לא תשמעו שם
תערוכת הרכב החשובה בארצות הברית, שנפתחה שלשום בדטרויט, מתאפיינת בשני טרנדים: ראשית, יצרני הרכב האמריקאים נדחקו הצדה לטובת גרמנים, קוריאנים ויפנים; שנית, על רכב אוטונומי לא תשמעו בדטרויט: התערוכה מיועדת לאמריקאי הממוצע שממתין עם הכסף ביד. אלה הם הדגמים המשמעותיים:
מרצדס G קלאס
מרצדס G קלאס החל את דרכו בשנות השבעים לאחר שלקוחות במפרץ הפרסי רצו מרצדס שמסוגלת לנסוע בשטח. באופן נדיר G קלאס מיוצרת כבר כ־30 שנה ללא שינוי מהותי, עד עתה. הדור החדש שלה עדיין מצויד בשלדת סולם חסונה וסרן אחורי שמיועד לעבודת שטח קשה. אך מקדימה היא מצוידת במתלה חדש שמיועד לשפר את הנוחות. פנים הרכב מיועד למי שהתרגל לדגמי היוקרה של מרצדס: החל במושבי עור בתפירה מיוחדת וכלה במערכת מסכי ענק שמקרינים את תוואי השטח שבו נוסעים. בקרוב במפרץ הפרסי – וגם בישראל.
יונדאי וולוסטר
כאשר יונדאי וולוסטר המקורית הוצגה, ענף הרכב העולמי הרים גבות. לא בכל יום מציגה יצרנית רכב קוריאנית שמרנית מכונית שבצד אחד שלה יש שתי דלתות, כמו במשפחתית, ובצד השני שלה יש דלת אחת, כלומר היא קופה. כעת יונדאי מציגה דור שני לוולוסטר, שמיועד להיות קל יותר ומהיר יותר. בתפריט: מנוע בנזין בנפח 2 ליטרים, המפיק 147 כוחות סוס, ומנוע טורבו בנפח 1.6 ליטרים, המפיק 211 כוחות סוס. הרכב יגיע ארצה השנה.
פולקסווגן ג'טה
ארצות הברית היא אחת המדינות היחידות שבהן מכירותיה של פולקסווגן ג'טה המשפחתית עולות על מכירותיה של גולף, שעליה היא מבוססת. הסיבה היא שגם בכל הנוגע למכוניות קומפקטיות, אמריקאים מעדיפים גודל. ג'טה, שממנה נמכרו 3.2 מיליון יחידות מאז הצגת הדור הראשון ב־1979, מצוידת כעת במערכות בטיחות מקוריות ומבוססת על שלדה חדשה. המנוע העיקרי הוא בנפח 1.4 ליטרים, המפיק 147 כוחות סוס. לעת עתה מסתמן שג'טה תיובא לישראל ממפעל פולקסווגן במקסיקו.