קיבלתם בטיסה מושב חלון ללא חלון? זה ההסבר
התופעה שבה ישנם מושבים שאין לידם חלון הניבה האשטאג ההולך וצובר תאוצה #wheresmywindow. חברת התעופה וירג'ין אוסטרליה חשפה מאילו מושבים להימנע אם אתם לא רוצים לבהות בדופן המטוס כל הטיסה
כמה פעמים קרה שהזמנתם כרטיס טיסה ובחרתם בקפידה מושב ליד החלון, רק כדי לגלות בעת העלייה למטוס שבעצם אין חלון לצד המושב שהוזמן?
מכיוון שהנוף השמימי הוא אחד מהיתרונות המועטים של שהייה בחלל דחוס במושבים צפופים, הרי שמאד מאכזב לגלות שאתם הולכים לבהות בדופן המטוס למשך הטיסה כולה.
הסיבה שהמושבים לא תמיד תואמים לחלונות היא משום שחברות רבות דוחסות עוד שורה של מושבים למטוס, כך שההתאמה בין שורות המושבים למיקום החלונות נהרס.
התופעה הניבה האשטאג ההולך וצובר תאוצה #wheresmywindow.
- מעדיפים לשבת בטיסה ליד החלון או במעבר? מה זה אומר עליכם
- הייתה הנוסעת היחידה במטוס ושילמה רק 60 דולר עבור הטיסה הפרטית
- למה טיסות דופקות לכם את המוח
חברת וירג'ין אוסטרליה הסבירה בבלוג שלה כי "מושבי החלון" במטוסיה הם למעשה מושבים ללא חלון וזאת בשל מערכת מיזוג האוויר. אם אתם רוצים בכל זאת לבהות בעננים במהלך הטיסה, ממליצה החברה להימנע מהמושבים 9A במטוס הבואינג 737-800; 39A באיירבוס 330-200 ומושבים 21A ו-21K בבואינג 777-300ER.
נוסעים במושבים אלו יימצאו כי היושבים מאחוריהם, מלפניהם ובאותה השורה בקצה השני של המטוס נהנים מחלון, אך לא הם.
על פי חברת וירג'ן אוסטרליה, התעלות האחראיות לפיזור מיזוג האוויר עוברות בדופן המטוס לוונטות בתקרה.
"תעלות אלו עוברות בדפנות המטוס לוונטות בתקרה, בחלל שבו החלון אמור להיות, ומגיעים לוונטות התקרה כדי לפזר את מיזוג האוויר".
מאפיין זה נמצא גם במטוסי 777, 747, 757 ואפילו Max737.
"רוב סוגי המטוסים של איירבוס כוללים מושבי חלון ללא חלון, כך שהמאפיין לא בלעדי למטוס אחד או לחברה אחת. למעשה מדובר במאפיין תכנון נפוץ למדי במטוסים מסחריים", נאמר בבלוג.
כך שאם אתם מוצאים את עצמכם במושב חלון ללא חלון, תדעו שההקרבה שלכם שומרת על נוחותם של נוסעי המטוס.