מבקר המדינה מזמין את הציבור להתלונן על התחבורה הציבורית
מבקר המדינה יפרסם במהלך 2018 דו"ח על השירות התחבורה הציבורית ולצורך כך מעוניין לשמוע מציבור המשתמשים על חוויית השימוש - זמן ההמתנה, תדירות, צפיפות, עלויות, תשתיות ועוד
רוצים להתלונן למבקר המדינה על התחבורה הציבורית? זו ההזדמנות שלכם. משרד המבקר עורך סקר אינטרנטי ופונה לציבור על מנת לקבל את התייחסותו לנושא איכות הנסיעה והשירות בתחבורה הציבורית בישראל. זאת לצורך דו"ח ביקורת בנושא זה שיתפרסם במהלך שנת 2018 ובמסגרת המנהג החדש של המשרד לשלב את עמדות הציבור בסקרים.
המטרה היא לשמוע מציבור המשתמשים בתחבורה הציבורית על חוויית השימוש והנסיעה בתחבורה הציבורית על בסיס יומיומי - זמן ההמתנה, תדירות, צפיפות, עלויות, חוויית השירות, תשתיות (מיקום תחנות, מצב תחנות) ועוד. בנוסף, מעוניין משרד מבקר המדינה לשמוע את אלה אשר היו רוצים להשתמש בתחבורה הציבורית אך לא מתאפשר להם או שבוחרים שלא להשתמש בתחבורה ציבורית ממגוון סיבות.
מדובר למעשה בשני שאלונים נפרדים
נוסעי התחבורה הציבורית נשאלים עד כמה הגורמים הבאים משפיעים על החלטתם לנסוע בתחבורה הציבורית: משך זמן הנסיעה, טיב השירות, עלות הנסיעה, רמת התחזוקה של התחנה והרכב, מידת הצפיפות ועוד. כן הם נשאלים עד כמה הם מרוצים מתדירות הקווים, העמידה בלוחות הזמנים כפי שפורסמו, הצפיפות ועוד.
מי שאינו נוסע בתחבורה הציבורית מתבקש להסביר מה גורם לכך, למשל זמן ההגעה, לוחות הזמנים, מרחק מתחנות המוצא והיעד, הצפיפות, המחיר, הצורף בהחלפת כלי רכב וכו'. כן הם נשאלים מה עשוי לגרום להם לעבור לתחבורה הציבורית
כתובת השאלון: http://wiki.sheatufim.org.il/seker