מנכ"ל חברת החשמל: "חברת החשמל חייבת להתייעל, עם או בלי רפורמה"
בכנס השנתי של מהנדסי החשמל באילת אמר עופר בלוך, כי "כיום התחזיות שעוד 25 שנה לא יהיה גידול בביקוש לחשמל אלא ייצוב וזאת בשל התפתחויות טכנולוגיות"
"חברת החשמל חייבת להתייעל וחייבת
לעבור שינוי ארגוני והיא תעשה את זה בלי או עם רפורמה. אנחנו שואפים להיות חלק מהשינוי גם בשיטות העבודה" - כך אמר היום (ה) מנכל חברת החשמל עופר בלוך, בכנס השנתי של מהנדסי החשמל באילת.
קראו עוד בכלכליסט:
- הרפורמה שוב תימרח? ועדת הכלכלה האריכה בשנה את רישיון הייצור של חברת החשמל
- כפי שנחשף בכלכליסט: ביהמ"ש אישר את הסכם הפשרה עם סימנס; תשלם 63 מיליון שקל למדינה
- בג"ץ דחה את בקשת יצרני החשמל הפרטיים להקפיא את דיוני הרפורמה בחשמל
בלוך רמז לשינוי הארגוני שיעבור המשק וטען: "עד לפני 20 שנה רוב חברות החשמל היו מונופולים ורטיקלים שעסקו גם יצור גם הולכה וגם בחלוקה. האתגר היה להדביק ביקוש. כיום התחזיות שעוד 25 שנה לא יהיה גידול בביקוש לחשמל אלא ייצוב וזאת בשל התפתחויות טכנולוגיות".
מימין: יו"ר ועד עובדי חברת החשמל מיקו צרפתי ומנכ"ל החברה עופר בלוך צילום: תומי הרפז, עמית שעל
מנכ"ל חברת החשמל התייחס למצב בישראל ואמר שהמשק פה עבר שתי מהפכות. " הראשונה היא הגז שמעביר אותנו מפחם וסולר לגז ועד לרמה ש65% מהייצור היום הוא בגז. השינוי השני הוא פתיחת השוק לתחרות ובתוך 5 שנים חברת החשמל איבדה נתח שוק של 30%".
לתפיסתו, המגמות החדשות הוא ביזור ייצור ודיגיטציה. "לגבי הראשון יש קונצנזוס שהלקוח יצבור חשמל ויאגור אותו כולל מיקרוגנרציה. אגירה תהפוך חלק מהרשת. לגבי דיגיטציה הרשת תהפוך לחכמה וטובה יותר. כבר היום לקוחות מקבלים ניטור מרחוק. גם עולם הרכב החשמלי יהיה חלק מהרשת גם כצרכן וגם כספק", סיכם בלוך.