כאוס תחבורתי: קו הרכבת בנימינה-ת"א מושבת לשבוע בשל עבודות תשתית
החל מהבוקר ועד ל-5.11 יושבתו התחנות שבין בנימינה לתל אביב - אוניברסיטה בשל עבודות נרחבות של רכבת ישראל. הרכבת מסרה שהפעם לא תספק שירות שאטלים חינמי
רכבת ישראל החלה השבוע בשורת עבודות תשתית לחיבור מסילות חדשות לאזור השרון, ומהבוקר (31 באוקטובר) ייסגר מקטע בנימינה-תל אביב לתקופה של חמישה ימים.
- הרכבת מחשמלת קווים בכ-12 מיליארד שקל, בלי לבדוק את הכדאיות הכלכלית של הפרויקט
- יש זוכה: סימנס תספק קרונות לרכבת ישראל בכ-3.8 מיליארד שקל
- רכבת ישראל משיקה לוח זמנים חדש ומגדילה את מספר הרכבות
הקו ייפתח ביום ראשון, 5 בנובמבר. במהלך ימי העבודה ייסגרו תחנות הרכבת קיסריה-פרדס חנה, חדרה מערב, נתניה, נתניה ספיר, בית יהושע והרצליה.
המשמעות של הצעד הזה היא החמרה בפקקי הנסיעה שירשמו באזור המרכז. בפעמים הקודמות שרכבת ישראל השביתה את תחנות הרכבת, תנועת האוטובוסים לא הצליחה לחפות במלואה על ההשבתה.
אז מה מתוכנן למי שבכל זאת בוחר להשאר ברכב? הרכבות מהצפון ואליו יתחילו ויסיימו את נסיעתן בתחנת חיפה חוף הכרמל ופעם בשעה בתחנת בנימינה. לנוסעים דרומה מומלץ להגיע לתחנת חיפה חוף הכרמל ולעבור לאוטובוס.
בנוסף, הרכבות מהדרום ואליו יתחילו ויסיימו את נסיעתן בתחנת ת"א סבידור מרכז, כאשר המענה לנוסעים לתחנות אלו יינתן על ידי תגבור מערך האוטובוסים הסדירים (בתשלום). ברכבת מחדדים שבניגוד לסגירות אחרות שבוצעו בעבר, הפעם לא יהיו היסעים חינמיים.
הרכבות משדה התעופה בן גוריון ואליו בשעות הלילה יתחילו ויסיימו את נסיעתן בתחנת בנימינה. לנוסעים תינתן הסעה משלימה באמצעות שאטלים. זמני הנסיעה יופיעו באתר רכבת ישראל.
ברכבת מסרו שלקוחות בעלי כרטיס תקופתי (גמיש 7, גמיש 30) שהינם בתוקף במהלך סגירת המקטע ושאחת או יותר מהתחנות הסגורות נכללות בו, זכאים לפיצוי.