$
מבחני רכב

מבחן רכב ללקסוס LS: מסאז' במושב האחורי, דהירה במושב הקדמי

לקסוס LS החדשה פורצת את גבולות הדורות הקודמים, ולראשונה מפגינה ביצועים שלא נופלים מאלה של מתחרותיה מרצדס וב.מ.וו. במושב האחורי עדיין אפשר למתוח רגליים ולהתפנק בעיסויים מרגיעים כמו בעבר, אבל LS הנוכחית מיועדת בעיקר לתקשר עם הנהג, לנסוע מהר ולקחת פניות חדות

תומר הדר 08:3124.09.17

אף אחד בסן פרנסיסקו לא מאמין בדונלד טראמפ. טכנית כן, הוא הנשיא. בפועל אף אחד כאן לא ממש מסכים לקבל את זה. בהתחשב בעובדה ששליש מתושבי העיר הם צאצאי מהגרים מסין והיתר צאצאי מהגרים מאיטליה, מקסיקו, אירלנד ומדינות רבות אחרות, אפשר להבין להבין למה.

 

 

 

 

אבל זה כבר לא זה. סן פרנסיסקו עדיין חושבת שהיא חכמה, שהיא נאורה, שהיא מתקדמת. זה כבר לא בהכרח נכון. חוזה, שמכין אחלה פלאפל ברחוב מרקט, לא מאמין בטראמפ. יש לו מדבקה שאומרת שהוא לא מאמין בטראמפ. וגם בירה מכבי. חוזה לא דובר עברית ושם את הפיתה עם הפלאפל בקופסה מקרטון. ככה חוזה יודע. החומוס של חוזה לא משהו, הפלאפל פריך.

 

לקסוס LS. בחישוקים יש תעלת אוויר מיוחדת, שממסכת את תנודות הקול והופכת את הנסיעה לשקטה יותר לקסוס LS. בחישוקים יש תעלת אוויר מיוחדת, שממסכת את תנודות הקול והופכת את הנסיעה לשקטה יותר

 

 

לקסוס LS מושקת דווקא בסן פרנסיסקו. כאן יושב הכסף, הכסף של חברות הטכנולוגיה, הטק קמפניז. אף אחד בסן פרנסיסקו לא אוהב טק קמפניז. הבית של אנדי גרסיה עומד ליד הבית של ג'ניס ג'ופלין. פעם שכירות עלתה כאן 600 דולר בחודש. מאז שבאו הטק קמפניז, שכירות עולה 3,000 דולר בחודש. בטק קמפניז נוהגים בלקסוס, אנחנו נוהגים בלקסוס LS, ספינת הדגל של לקסוס.

 

קצת היסטוריה: לקסוס LS הראשונה הוצגה בשלהי שנות השמונים, כשמישהו בלקסוס החליט לייצר מוצר יוקרתי בקונצרן טויוטה. מהר מאוד צחקו עליו. ואז מהר מאוד לקסוס כבשה את שוק הרכב האמריקאי. מילת המפתח אז היתה “איכות”. לקסוס לא מתקלקלת. היפנים קוראים לזה "טאקומי", איכות בלתי מתפשרת שנצברה מניסיון של עשרות שנים. לקסוס LS הולידה משפחה שלמה של דגמי לקסוס, היא הסבתא של כולם, לכן היא הדגם החשוב ביותר.

 

מי צריך שמונה בוכנות

 

לקסוס LS חוצה את פרסידיו. פעם היתה כאן שכונה צבאית, היום יש כאן אנשים שהגיעו אל הטק קמפניז. אחד מהם חוסם את הכביש. הודי. הגיע לפאלו אלטו כדי לעבוד. הוא מעמיס ילדים. הנימוס שלו הודי, הסביבה שלו אמריקאית לחלוטין. הטויוטה שלו כמעט חוסמת את הכניסה לכביש 101 שחוצה בכיוון מחוז מרין דרך גשר הזהב. האמריקאים מצפצפים למראה הזר וילדיו. הם כבר לא מנומסים. בכל אחד יש טראמפ קטן שממתין לצאת.

 

 

 

 

פרסידיו מאוכלסת בצפיפות. זה הטק קמפניז האלה, שהעלו את גובה השכירות בעיר. לקסוס LS משחקת בסגמנט F, פלח השוק הבכיר ביותר, מול מרצדס ומול ב.מ.וו. פעם היא נחשבה הרבה יותר טובה מהן בזכות האיכות. אבל האמריקאים הפכו חכמים יותר, הם רוצים מכוניות בעלות התנהגות כביש עילאית. ולאמריקאים יש לפעמים מיתונים, סאב־פריים, הוריקנים, תשאלו את טראמפ. אז גם שוק הרכב האירופי הפך חשוב. וצריך לייצר מכונית שמתנהגת. עד היום לקסוס LS לא בדיוק היתה מכונית שמתנהגת. החדשה כן. ראשית הלוע הענק, זה שפעור מקדימה. יש בו 5,000 פרטי עיצוב שונים - ומצלמה אחת. הוא נראה מרושע, אגרסיבי, מוכן לטרוף את המכוניות שמקדימה. והפנסים כבר לא גדולים ורבועים, אלא מפוסלים היטב, מעוצבים וחדים. לקסוס כבר לא מיועדת למי שלא רוצה להתבלט. שימו מרצדס, אאודי, ב.מ.וו ולקסוס ביחד בחניון, הלקסוס היא שצועקת אני פה. בפנים אותו סיפור. ליפנים יש מילה: "אומוטנאשי", שמשמעה קבלת אורח שונה ממך לביתך. אירוני משהו, כשהאומוטנאשי מחכה למהגר מפאלו אלטו שיזיז את המכונית המחורבנת שלו מהכניסה לגשר הזהב. אבל אומוטנאשי עובד.

 

כל מושב של לקסוס LS הוא מלאכת מחשבת. כל קונסולה מעוצבת היטב, בדלתות יש יריעות של עץ. זה לא סתם עץ, זה עץ בעובי מילימטר, שגולח מעץ אחר שגודל עבור לקסוס. בעץ האחר שולבו דוגמאות שמדמות להבה. המושבים מעולים, אולי הכי טובים בקטגוריה. שדרוג מרשים בהשוואה לכורסאות הרחבות והרכות מדי שאפיינו את דגמי לקסוס בעבר. גם התצוגה מיוחדת: צג אחד גדול, קריא נהיר. עם זאת, הוא מיוחד, מלא אנימציה, אבל לא גולש למחוזות הגימיק.

 

מאחור אפשר להתרווח, למתוח רגליים ולקבל מסאז' ושיאצו בכיסא האחורי. עד היום זה מה שעשו בלקסוס LS, ישבו במושב האחורי. אבל לקסוס LS החדשה היא הראשונה שמיועדת לנסוע מהר, לא להסיע נוסעים. אבל לפני זה, פיסת מידע לא חשובה: בחישוקים של לקסוס LS יש תעלת אוויר מיוחדת, שנועדה למסך את תנודות הקול ולהפוך את הנסיעה לשקטה יותר.

 

לקסוס LS נעדרת פרט חשוב בקטגוריה: מנוע בעל שמונה בוכנות. יש לה מנוע עם שש בוכנות וצמד מגדשי טורבו. בלקסוס לא נותנים לאף אחד לייצר להם את הטורבו, הם עושים זאת בבית. המנוע נפלא. לא צריך כאן שמונה בוכנות, כשאפשר לתת חזק בגז בכבישים שמתפתלים אל סקייווקר ראנץ'.

 

הגה מדבר

 

לקסוס LS החדשה היא הלקסוס הראשונה שבורכה בהתנהגות כביש חדה. זה פשוט מאוד: מסובבים את ההגה והלקסוס פונה בדיוק לאיפה שרוצים. ועושה זאת בחדות ובצייתנות מרשימות. לקסוסים של פעם, אם לדייק אפילו של לפני שלוש שנים, יכלו להיכנס לסיבוב מהר אבל הן נאבדו בדרך, לא היתה להם תקשורת טובה עם הנהג. ללקסוס הזאת יש ערוץ פתוח, ההגה משדר מידע. הראש מתרגם מיילים לשעה לקילומטרים לשעה. לפני שמסיים לתרגם אם 140 קמ”ש הם מהירות הגיונית להיכנס לסיבוב, LS כבר מסיימת. אגב, יש בה משהו מחוספס, משהו שלקודמותיה לא היה, ולכן הן היו יותר נוחות, נעימות ומפנקות. בעוד בלקסוס LS הקודמות היה אפשר להתרווח מאחור ולהירדם, בחדשה יש סוג של תזזיתיות שלא מאפשר זאת. כי החדשה מיועדת למי שנוהג. לא למי שמוסע מאחור. בשורה התחתונה: לקסוס LS החדשה היא LS הספורטיבית והמוחצנת הראשונה. היא ה־LS הראשונה שמנסה להתחרות בגרמניות במגרש חדש, מגרש ביצועים. היא מצליחה. אך השינוי עלול להרתיע דווקא את הקונים שהעדיפו לקסוס שנחבאת אל הכלים.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x