מחירי השימוש באוטו תל נחשפים
תעריפי השימוש למשתמשי שירות הרכבים השיתופיים בתל אביב יתחלקו לשני מסלולים: למשתמשים קבועים ולמשתמשים בתדירות נמוכה יותר. המסלול הבסיסי יעלה 40 שקל בחודש ועוד שקל ועשרים אג' לדקת נסיעה
מחירי השימוש במכוניות ה"אוטו תל", שירות שיתוף הרכב של תל אביב נחשפים.
- אוטו תל, הרכב השיתופי של ת"א, יוצא לדרך
- זינוק בעלייה: קאר2גו של שגריר חתמה על הקמת מיזם רכב שיתופי בחיפה
היום (ב'), לאחר ישיבה מיוחדת של ועדת הכספים של עיריית תל אביב יפו נקבעו תעריפי שימוש סופיים למשתמשי שירות ה"אוטו תל". תעריפי השימוש נקבעו לאחר בחינה של מעל 30 אלף נסיעות שביצעו נסיינים שהשתתפו בפרויקט בשלב הראשון שהתקיים מספר חודשים והיה חינמי.
כמו כן, עלה הצורך ליצור שני מסלולי שימוש שונים לסוגי משתמשים שונים, וכך לתת מענה שיותאם לציבור רחב יותר. החלטה זו מייצרת תעריף מופחת למשתמשים קבועים בשירות, וכן, מסלול חדש ל"משתמשים קלים" בעלי שימוש בתדירות נמוכה יותר, וכתוצאה מכך, יתאפשר לקהל רחב יותר של תושבים להשתמש בשירות ולוותר על שימוש ברכב הפרטי. במסגרת זו אישרה הוועדה גם הנחה למחזיקי כרטיס העיר דיגיתל – בסך 10 ₪ לחודש בגין דקות שימוש.
מסלולי השימוש באוטו תל כוללים דמי מנוי חודשיים שיחולקו לשני מסלולים. המסלול הראשון הוא מסלול "בסיסי", שדמי המנוי אליו הם 40 שקל בחודש. המסלול השני הוא למשתמשים קלים שאינם נוסעים הרבה, ובו העלות היא עשרה שקלים בחודש. מעבר לכך, מחירה של דקת נסיעה משתנה בהתאם למסלול. במסלול ה"בסיסי" דקת נסיעה עולה שקל ועשרים אג', ובמסלול המשתמש הקל שקל ושבעים אג'.
דקת עצירת ביניים - כלומר חנייה של הרכב ושמירתו לשימוש של המנוי - עולה 60 אגורות במסלול בסיסי ו-85 אגורות במסלול למשתמש ה"קל". דקת שיריון רכב מעבר ל-15 הדקות הראשונות - שהן ללא תשלום - עולה 60 אגורות במסלול הבסיסי ו-85 אגורות במסלול הקל.
למי שרוצה לצאת מהעיר: דקת נסיעה מחוץ לשטח הפעלת השירות (גבולות שטח ההפעלה: בצפון – כביש 57 - אזור נתניה, במזרח – כביש 6, בדרום – כביש 41 וכביש 7 – אזור אשדוד) עולה שלושה שקלים בשני המסלולים. המחירים כוללים מע"מ.