$
מכשירים ומדריכים

למה שקע ה-USB במכונית מטעין את הסמארטפון כל כך לאט?

חברות המכוניות מנסות לגרום לדגמים שלהן להיות חכמים יותר, יעילים יותר ואפילו לנהוג בעצמם; אז למה הן עדיין לא מצאו דרך לגרום לאוטו להטעין את הסמארטפון בקצב נורמלי? על תקנים, טעויות מעגליות וחדשנות בחצי-כוח

ניצן סדן 22:1403.09.17

יש דברים שאני לא מבין. למשל: המכוניות שלנו הופכות ליעילות יותר, חסכוניות יותר ומחוברות לרשת; בקרוב הן גם יעזרו לנו להתחמק מנהגים פרועים ואפילו ינהגו בעצמן. איך זה ששקעי ה-USB מטעינים כל כך לאט את הסמארטפון שלי?

 

 

גם ג'רמי קפלן מאתר דיגיטל טרנדס מצא עצמו מוטרד מהעניין - והלך לברר. מסתבר שכל שקעי ה-USB שבמכוניות מספקים זרם של 500 מיליאמפר, מין סטנדרט של התעשייה שתמצאו גם ביונדאי של הליסינג וגם בבנטלי של המנכ"ל. זאת, לעומת המטען הסטנדרטי שלכם, שמספק 2.4 אמפר. וזו הסיבה שכשמחברים את הסלולרי לשטקר שבמכונית, כל מה שעושים זה להאט את קצב כילוי הסוללה.

 

אל תסמכו עליו אל תסמכו עליו

 

 

למה תעשיית הרכב לא מתקנת את העניין? הרי אין בעל מכונית שאין לו גם סמארטפון, ואינו משתמש במכשיר בנסיעה (טלפונים, ווייז); מה גרם לחברות להתעלם מעניין הטעינה הזה?

 

התשובה טמונה במסמך משנת 2000, שבו הגדיר פורום ההטמעה הבינלאומי של תקן ה-USB את המתחים, הזרמים וההספקים הנדרשים. כל יצרניות הרכב יישרו קו עם ההגדרות ההן, שאמנם השתנו עם הזמן והתירו טעינה של 1.5 אמפר ב-2008, אבל היצרניות נותרו עם הראש בחול. הזמנים השתנו והמכשירים שלנו צריכים קצת יותר מחצי אמפר כדי להיטען בקצב שמאפשר שימוש שוטף; תעשיית הרכב, פניה אל המחר, נתקעה עם הרגל ב-2000.

 

רוצים קצב נורמלי? התחברו לשקע המצת רוצים קצב נורמלי? התחברו לשקע המצת

 

 

הטעות המעגלית הזו חוצה יצרניות ומדינות. חברות מסוימות לא טרחו לתקן את המצב בגלל קונספציית שימוש שגויה: חלקן מתייחסות אל שקע ה-USB לאו דווקא כנקודת טעינה, אלא כנקודת ממשק; עבורן, ברור שכל אחד ירצה לחבר את המכשירים שלו למכונית הנפלאה שלהם, להעביר מידע וקבצים. אבל טעינה? נו, הגזמתם.

 

 

מי שרוצה לקבל קצב טעינה סביר, יצטרך להשתמש במתאם USB לשקע ה-12V של המכונית, בו נמצא כברירת מחדל המצת הנשלף. אפשרות נוספת היא לבחור בדגם מכונית בעל טעינה אלחוטית, מה שזמין באירופה, בארה"ב וביפן. ומחייב סמארטפון שתומך בטעינה שכזו. אז מה קיבלנו? טעינה איטית של 1% בכל עשר דקות, פלוס מינוס. יצרניות הרכב לא יכולות להתקשט בנוצות של חדשנות, אם לא יפתרו את העניין הזה, שהוא פשוט להפליא, לא ישפיע מהותית על המכוניות ורק יועיל לנהגים.

 

עדכון: מספר יצרני רכב בישראל דווקא מוכרים מכוניות עם טעינה של יותר מחצי אמפר; למשל, מכוניות קאדילק, קיה ואחרות. יש בהן שקע אחד שמיועד לטעינת מכשירים. ואולם, זה עניין חדש יחסית; רוב המכוניות בכבישי ישראל (והעולם) אינן חדשות, אנשים הרי לא קונים אוטו בכל שנה. כולי תקווה שמעתה, כל המכוניות יימכרו עם שקע שיכול להטעין טלפון בקצב נורמלי.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x