פריחת הדובדבן: צ’רי הסינית נוסעת לאירופה
לראשונה יצרנית סינית תציג בתערוכת רכב באירופה. צ’רי תחשוף בתערוכת פרנקפורט רכב כביש־שטח שיתהדר במערכת הנעה חשמלית
האם שוק הרכב הסיני סוף־סוף בשל להתרחבות לאירופה ולארצות הברית? צ’רי, מיצרניות הרכב הגדולות בסין, משוכנעת שכן.
בשבוע שעבר פרסמה צ'רי, ללא כל הכנה מוקדמת, תמונות רשמיות ראשונות של רכב כביש־שטח שיוצג בתערוכת הרכב בפרנקפורט, מעוזם של יצרני הרכב האירופים. התמונות חושפות את צלליתו של רכב הכביש־שטח, שצפוי להיות מקושר לאינטרנט וגם להתהדר במערכת הנעה חשמלית. על פי הצהרותיהם של בכירי צ’רי, מדובר ברכב שייועד לקהל צעיר ואורבני.
היצרנית הודיעה שלרכב החדש כלל לא יקראו צ'רי, אלא בשם אחר שטרם נחשף. אגב, צ'רי אינה היצרנית היחידה שמסווה את מרכולתה תחת שם אחר. אגב, צ'רי נמצאת בעיצומה של "דיאטת מותגים". לפי דיווחים בסין, בשבוע שעבר ניסתה צ'רי למכור חלק ניכר מאחזקותיה (25.5%) ביצרנית הרכב הסינית־ישראלית קורוס, שהיתה אמורה לחדור בהצלחה לשוק הרכב האירופי, אך בינתיים מכירותיה מדשדשות.
רכב כביש־שטח צ’רי
צ'רי אינה יצרנית הרכב היחידה שלוטשת עיניים לאירופה. ג'ילי, יצרנית רכב סינית גדולה מתחרה, הציגה השנה רכב כביש־שטח הנושא את שם המותג "לינק". בדומה לרכב של צ'רי, גם רכב הכביש־שטח של לינק מיועד ללקוחות בעלי אוריינטציה טכנולוגית המחפשים רכב ידידותי לסביבה.
בעבר יצרני הרכב הסינים נחשבו לסוג של בדיחה באירופה, לאחר שניסיונות חדירה מרובים נכשלו לנוכח איכויות נמוכות וציונים עלובים במבחני הריסוק. הפעם ייתכן בהחלט שהחדירה הסינית לאירופה, באמצעות רכבי כביש־שטח נקיים, מתוחכמים, ובעיקר לא מזוהים עם החברות־האם הסיניות, תוכתר בהצלחה.