אולמות אירועים על הכוונת של רשות המסים: כ-16% מבעלי העסקים שנבדקו לא רשמו הכנסותיהם
כך למשל בבדיקת חשבון בנק של שני צלמים שותפים מאזור המרכז נמצא כי לא רשמו 33 אלף שקל; בעל אולם אירועים בבני ברק נצפה מכניס למגירה 3,500 שקל. העלמות מס רבות נתפסו באזור הצפון
- רשות המסים מתכננת: דיווח חודשי מקוון - חובה
- מבצע הנחות הקפיץ גביית מס דיבידנד: מיליארד שקל יותר משנה שעברה
- מס הכנסה דורש מקוקה־קולה 150 מיליון שקל
בבדיקת חשבון בנק של שני צלמים שותפים מאזור המרכז נמצא כי לא רשמו 33 אלף שקל וכן באירוע שנצפו מצלמים בו שולמו להם 6,000 שקל, סכום שלא רשמו ביומן ההזמנות. השניים הוזמנו למס הכנסה והתברר שלאחד מהם אין כלל תיק במס הכנסה. השניים טענו, בנוגע לאי רישום ההכנסות כי "פרח להם מהראש". בעל אולם אירועים בבני ברק שנצפה מכניס למגירה 3,500 שקל ללא רישום טען כי זה התשלום למעצבת.
העלמות מס רבות נתפסו באזור הצפון. כך למשל התברר מתשאול לקוחות כי בעל אולם אירועים בחיפה לא רשם 46 אלף שקל. הוא הכחיש וטען כי הלקוחות לא זוכרים כמה שילמו. באולם אירועים בבית שמש מצאו המבקרים כי לא נרשמו 31 אלף שקל ששולמו במזומן וכן 4 צ'קים מוסבים. המבקרים ראו את הלקוח יושב עם הבעלים במשרד ואת הכספים מוכנסים למגירה ע"י עובד באולם. העובד טען כי רק בעל הבית מקבל כספים ואילו בעל הבית זה טען כי לא הספיק לרשום את אותם כספים כי היה חייב ללכת.
תיקיהם של שני מעצבי אירועים מנצרת שהודו כי לא רשמו 51 ו-37 אלף שקל, הועברו לחקירות להמשך טיפול. עוד הועבר להמשך חקירה תיק של רב המנהל חופות ורושם רק 300 שקל מהתשלום שמקבל מהזוגות אותם הוא מחתן. אותו רב טען כי יתרת התשלום שהוא מקבל מיועדת עבור המוניות. אולם כשנשאל מדוע לא רושם את כל הכספים המשולמים ודורש ניכוי הוצאות הסביר כי אינו רוצה להגדיל את ההכנסה.
זמר מנצרת לא רשם הכנסות של 60 אלף שקל. אותו זמר טען כי לא ידע שעליו לנהל ספרים, וכך גם מספר נגנים באזור הצפון שלא דיווחו על עשרות אלפי שקלים.
הביקורת התפרסה גם לאזור המשולש, שם בעל אולם אירועים נתפס באי רישום הכנסות של 163 אלף שקל ממספר אירועים. אותו בעל אולם טען כי "אני רושם רק רבע מההכנסה כי את שאר הכסף אני צריך לשלם לספקים שלי". בעל אולם אירועים אחר במשולש שלא רשם 47,000 שקל הכחיש זאת.
כדי לאתר את אותם מעלימים חוקרי הרשות יצאו טרם המבצע לביקורות בשטח ובמקביל איתרו את בעלי העסקים הרלוונטיים באתרי האינטרנט שלהם, וברשתות החברתיות, במשרדי הרבנות ובאמצעות לקוחותיהם.