בלעדי לכלכליסט
משך השימוש הממוצע בשירות אוטו־תל: 20 דקות
מנתונים ראשוניים אודות שירות הרכב השיתופי של עיריית תל אביב עולה שהמרחק הממוצע לנסיעה הוא ארבעה קילומטרים בלבד. במסגרת הפרויקט הוצבו ברחבי העיר 170 רכבים להשכרה לטווח קצר לנסיעות פנים עירוניות והוקצו להם 340 מקומות חניה
נהגים המשתמשים בשירות הרכב השיתופי של עיריית תל אביב אוטו־תל שוכרים את הרכב למשך פרק זמן ממוצע של 20 דקות ותשע שניות - כך עולה מנתונים ראשוניים אודות הפרויקט שהגיעו לידי "כלכליסט". עוד עולה מן הנתונים שהמרחק הממוצע לנסיעה הוא מרחק קצר יחסית, העומד על ארבעה קילומטרים בלבד.
- אוטו תל, הרכב השיתופי של ת"א, יוצא לדרך
- זינוק בעלייה: קאר2גו של שגריר חתמה על הקמת מיזם רכב שיתופי בחיפה
- רבעון שיא לשגריר; תפתח מיזמי רכב שיתופי בחיפה, ירושלים ונתניה
מלבד זאת, מנתוני השירות עולה כי עיקר הנסיעות שתועדו החלו את דרכן במרכז העיר והסתיימו בשכונות המהוות מעגל שני של תל אביב, דוגמת שכונת רמת החייל.
פרויקט אוטו־תל יצא לדרך בתחילת החודש שעבר, ובמסגרתו הוצבו ברחבי העיר 170 רכבי יונדאי I10 של חברת car2go למטרת השכרה לטווח זמן קצר לנסיעות פנים עירוניות.
לרכבים הוקצו בינתיים 340 מקומות חניה ברחבי העיר, כבשלב זה מדובר בניסוי שמטרתו ללמוד ולאפיין את צרכני השירות. השימוש בתקופת הנסיון הוא בחינם, וכדי להצטרף לפרויקט יש להרשם לאתר יעודי. לאחר ההרשמה, המשתמשים מקבלים כרטיס מיוחד המאפשר את פתיחת הרכב, ויכולים לשריין אותו באמצעות אפליקציה.
התוכנית המקורית היתה לאפשר ל־1,500 איש לשמש כנסיינים, אך עקב ביקוש גבוה הוגדלה מכסת הנסיינים על ידי עיריית תל אביב, וכיום רשומים בפרויקט 2,950 איש.
לנוכח העלייה במספר הנסיינים, תוגברו מוקדי השרות של car2go ועברו לעבודה במתכונת פעילות עד חצות, במקום עד שעות הערב. עם תום תקופת הניסיון של הפרויקט בתל אביב באוקטובר, יונהגו תעריפים מסודרים שיכללו דמי מנוי חודשיים שינועו בין 40 ל־50 שקל ואילו הנסיעות יתומחרו ככל הנראה בעלות של 25 שקל לחצי שעה או 60 שקל לשעה.
מיזם אוטו־תל נחשב למיזם הרכב השיתופי הראשון המיושם בהצלחה בישראל. Car2go מקימה בימים אלה מיזם נוסף בחיפה ובו ישתתפו מכוניות חשמליות מתוצרת רנו.