11 יום לשביתה במזרחי טפחות: תורים ארוכים בסניפים
ההנהלה החליטה לקבץ את העובדים שלא שובתים לכמה סניפים מרכזיים והתוצאה היתה עומסים כבדים בהם. פרסום הדו"ח הרבעוני של הבנק נדחה
השביתה בבנק מזרחי טפחות נכנסה היום ליומה ה־11 עדיין לא מסתמן פתרון שיביא לסיומה. בשטח לקוחות הבנק נתקלים בקשיים, אולם בפיקוח על הבנקים סבורים כי על רקע העובדה שכ־30% מהמנהלים והעובדים כן מגיעים לעבודה הרי שבסך הכל מעריכים בפיקוח שהתפקוד של הבנק אל מול הלקוחות הוא טוב. פרסום הדו"ח הרבעוני של הבנק שאמור היה להתפרסם היום (ב') נדחה ל־29 באוגוסט, כאשר היום יתר הבנקים הגדולים יפרסמו את התוצאות הכספיות שלהם. לא התקבלה תגובת הבנק.
מכיוון שהשירותים לא ניתנים באופן מלא ויש עיכובים הרי שבהנהלת הבנק הוחלט שכדי לייעל את השירותים יקובצו עובדים שמגיעים לעבודה לכמה סניפים מרכזיים (סניף מרכזי אחד או יותר בכל אזור גאוגרפי). מכיוון שהשביתה מתייחסת ל־4,300 עובדי ההסכם הקיבוצי אך לא לכ־200 מנהלים שנמצאים בוועד המנהלים הרי שבפועל בשטח מרבית הסניפים פתוחים אך ניתנים בהם שירותים מצומצמים ולא באותו קצב ולכן הוחלט על קיבוץ העובדים לכמה סניפים מרכזיים. אולם בסניפים אלה נרשמו היום תורי המתנה ארוכים.
הלקוחות נתקלים גם בקושי הקשור להפקדת מזומנים. מכיוון שבנק מזרחי טפחות הוא הבנק היחיד שבו אין שימוש לעת עתה של מכונות אוטומטיות להפקדת מוזמנים (אמור להיכנס בקרוב) הרי שניתן או להפקיד מזומנים דרך חלונית האשנב שיש בכל סניף או להגיע לסניף בו ניתנים שירותי טלר. לכן בפועל ניתן להפקיד מזומנים אך הטיפול נעשה בצורה איטית יותר.
ביום ראשון בלילה התקיימה פגישה לילית בין נציגי ההנהלה לבין אבי סולימן, המזכיר הכללי של הסתדרות הפועל מזרחי וח"כ ניסן סלומינסקי בניסיון לגשר בין הצדדים, אולם לא נרשמה פריצת דרך במגעים.