הנהלת חיפה כימיקלים הקפיאה את הפיטורים: הממשלה תנסה להגיע להבנות עם בעל השליטה
לאחר שבשבוע שעבר מסרה הנהלת חיפה כימיקלים לעובדים מכתבי זימון לשימוע לקראת סגירת פעילות החברה בישראל, הוקפאו אלה עד ליום שני. הסיבה: ניסיונות הידברות שמובילים שר הכלכלה והשר להגנת הסביבה עם בעל השליטה ג'ולס טראמפ
- "אין גבול לאכזריות": עובדי חיפה כימיקלים הוזמנו לתדריך וקיבלו מכתב שימוע לפני פיטורים
- ההסתדרות: נשבית את הדרום אם לא יימצא פתרון לעובדי חיפה כימיקלים
- חיפה כימיקלים: סוגרים את החברה ומפטרים את כל 800 העובדים בצפון ובדרום
"הפסקת האש" נועדה לקדם הידברות שתתקיים בתחילת השבוע, אז אמורים לקיים שר הכלכלה אלי כהן והשר להגנת הסביבה זאב אלקין הידברות עם בעלי חיפה כימיקלים כדי למצוא פתרון אפשרי שלא יוביל לסגירת הפעילות.
עוד אמורים להשתתף בדיונים נציגי ארגון כוח לעובדים. אלה הודיעו ביום חמישי על כוונה לתבוע את הנהלת החברה בטענה שהפרה את ההסכם הקיבוצי שעליו חתמו הצדדים ב-2011, ושבמסגרתו נקבע כי פיטורי צמצום מחייבים היוועצות עם ארגון העובדים. "בנסיבות הללו, אנו רואים בהנהלת החברה אחראית ישירה לכל הנזקים שנגרמו וייגרמו לעובדים ולבני משפחותיהם, ככל שהחברה תבחר לממש את החלטתה לסיים את עבודתם של עובדי המפעל, על כל המשתמע מכך", כתב ד"ר עמי וטורי, מזכיר ארגוני בכוח לעובדים.
מחר בבוקר (א') אמור להתקיים דיון מיוחד של וועדת הכספים שיעסוק במשבר בחיפה כימיקלים. הבשורות הרעות: בדיקה משפטית שנערכה ביום חמישי האחרון, בנוכחות שרת המשפטים איילת שקד והשר אלקין, הובילה למסקנה שהפעלת המפעל הצפוני אינה אפשרית וכנראה נסתם הגולל על האפשרות למצוא פתרון, כאשר המזור היחיד הוא אישור הבאת אמוניה על ידי ראש עיריית חיפה יונה יהב. זה נמצא בחו"ל, צפוי לחזור היום, ואמור להיפגש עם אלי כהן כדי למצוא פתרון לעובדים.
הפתרון היחיד שיש בידי הממשלה הוא אישור ייבוא איזוטנקים (מכלים קטנים) לדרום כדי שאלה יאוחסנו במפעלי החברה בדרום ויאפשרו הפעלה של המפעל הדרומי. לגבי המפעל הצפוני הבעיה נובעת מקשיים ביטחון ואיכות סביבה: אפשר להביא איזוטנקים מהדרום למפעל הצפוני אבל האחסון שם חסר, ונדרש גם אישור מהמשרד להגנת הסביבה לתובלה בכביש של אמוניה בכמות רבה וגם אישור של פיקוד העורף לאחסון של החומרים המסוכנים שלא בבונקר, אלא באוויר הפתוח. הסיכוי שגורם כלשהו יקח אחריות על חיי התושבים בנסיבות כאלה נמוך, ולכן הסברה היא שקל יותר להפעיל את המפעל הדרומי, וקשה עד בלתי אפשרי להפעיל את זה הצפוני.