שולחים הודעה למנהל הגיוס? כך תוודאו שלא יתעלמו ממנה
אם אתם מחפשים עבודה ושולחים הודעה למעסיק הפוטנציאלי, תשכחו ממייל גנרי בתפוצה המונית, אל תשאלו שאלות שהתשובות להן נמצאות בעמוד הקריירה של החברה ודאגו לכתוב הודעות קצרות
- יש לכם 15 דקות. כך תרשימו בראיון עבודה
- מנהלת משאבי האנוש בפייסבוק – כך תתקבלו לעבודה אצלנו
- כיצד לענות על שאלות מעצבנות בראיון עבודה
באתר Fast Company ביקשו מחמישה מנהלי כוח אדם להסביר אילו סוגי הודעות גורמים להם למחוק אותן באופן מיידי, ולאילו הם מגיבים:
ההודעות שמתעלמים מהן:
שאלות שמחקר של 5 דקות היה מגלה את התשובות להן:
"האם אתם מחפשים להעסיק עובדים?" "לאילו משרות כדאי לי לשלוח קורות חיים?" "מה הדרך הטובה ביותר להגיש מועמדות?" מדובר בשאלות ישירות שניתן לגלות את התשובה להן בתוך דקות ספורות בעמוד הקריירה באתר החברה. אם מציבים שאלות כל כך פשוטות למנהל הגיוס, הרושם שיוצרים הוא שלא תעשו את המאמץ הנדרש לבצע את העבודה אם תתקבלו.
דברים גנרים או כלליים מדי:
אל תשלחו מייל שברור ממנו שאותו נוסח נשלח בתפוצה המונית. המגייסים אמנם נוטים להסתמך על תבניות של מיילים בעבודתם, אך בדיוק בגלל זה יהיה להם קל יותר להם לזהות שמדובר במייל גנרי. במקום זאת, עשו שיעורי בית על אותו מנהל גיוס אליו אתם פונים. האם יש לכם אנשי קשר משותפים או מכרים? "פנייה אישית מותאמת כולל הקדמה חמה היא קלה יותר לביצוע כיום כשכל הנתונים הם בקצה האצבעות שלנו", אומר ברנדן בראון מלינקדאין.
כל דבר שיחייב אותם לבדוק מידע בסיסי עליכם:
עליכם לנקוט יוזמה ולברר כל מה שאתם יכולים עליהם, אך אל תצפו שמנהלי הגיוס ילכו ללקט נתונים בסיסיים עליכם. כשאתם פונים אליהם, ודאו שאתם מספקים את המידע הבסיסי: מי אתם, היכן אתם עובדים ומה אתם מחפשים.
מכתבים ארוכים מדי:
אל תכתבו מאמר אקדמאי, אלא היו מתומצתים ותגיעו לנקודה. "ההודעות הטובות ביותר שזוכות לתשומת הלב שלי הן קצרות, מתוקות, חושפות התעניינות אמיתית ומקשרות את הרקע לצרכי הגיוס שלנו", אומרת ג'זמין ברנס, המגייסת הראשית בדואו סקיורטיס. נסו להוסיף היפר לינקים כדי להוסיף תוכן והקשרים נוספים מבלי להוסיף לאורך הפניה.
הודעות שמגיבים להן:
בקשה ברורה ואובייקטיבית או קריאה לפעולה:
אל תעבירו מסר עמום בקשר לסיבת הפנייה. בלינקדאין זה לא נחשב גס רוח לשלוח הצעת חברות ומיד לאחר מכן בקשה או הודעה. זה נכון גם לגבי מיילים: כללו קריאה לפעולה כבר בהודעה הראשונה. מרבית המגייסים מתעלמים מהודעות עמומות שחגות מעל לנקודה מבלי להגיע אליה. תהיו ברורים ככל האפשר לגבי הסיבה מדוע פניתם אליהם והסבירו מה אתם מקווים להשיג מכך.
צניעות:
אפסנו את האגו בצד. אם תכללו פרסים ושבחים בפרופיל הלינקדאין שלכם, צאו מנקודת הנחה שמנהלי הגיוס יבחינו בכך. התמקדו במקום בעבודה שלכם ובמה שיש לכם להציע, אחרת תישמעו מתאמצים מדי.
הודעות אישיות, מדויקות וספציפיות:
תהיו ספציפיים בנוגע לסוג העבודה שמעניינת אתכם (גם אם לא ראיתם שיש משרה פנויה בתחום הזה), והסבירו מדוע לדעתכם הרקע והניסיון שלכם ייטיבו עם החברה. "אני מעדיפה מועמדים שמפרטים את הפרמטרים, כמו מדוע הם מעוניינים בחברה ומה התפקיד שהם מחפשים", אומרת אנה אוט, מומחית משאבי אנוש בחממה hub:raum.
ליטוש והגהה:
המגייסים מתבססים רק על הפנייה הראשונה שלכם כדי להעריך אתכם. פירוש הדבר ששגיאות הקלדה, תחביר ופיסוק משפיעות לרעה. למרבה ההפתעה, מנהלי כוח האדם מספרים שהם נתקלים בשגיאות כתיב כל הזמן.