אירופה שייכת לאירופאים
יצרניות המזרח הרחוק שולטות בשוק הישראלי. באירופה לעומת זאת פולקסווגן, רנו ופז'ו הן המובילות הברורות של טבלת המסירות
שוק הרכב הישראלי סיים את המחציתה הראשונה של 2017 עם 168,197 מסירות של מכוניות חדות, עלייה צנועה יחסית של 1.7% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. המותג המוביל בשוק הרכב הישראלי במחצית הראשונה של השנה הוא יונדאי, במקום השני נמצאת קיה, ובמקום השלישי טויוטה. באירופה מצטיירת תמונה שונה למדי.
על פי נתוני ACEA, ארגון הגג של יצרניות הרכב, באירופה נמסרו במחצית הראשונה של השנה 7,793,466 מכוניות חדשות, עלייה של 4.7% בהשוואה למחציתה הראשונה של 2016. בשוק הרכב הגרמני, הגדול ביותר באירופה, נמסרו בששת החודשים הראשונים של השנה 1,787,026 מכוניות חדשות, עלייה של 3.1% לעומת התקופה המקבילה. שוק הרכב הבריטי סיים את המחצית עם 1,401,811 מסירות, ירידה של 1.3% לעומת התקופה מקבילה. זאת על רקע החששות מאפקט הברקזיט. במקום השלישי נמצא שוק הרכב האיטלקי, עם 1,136,331 מסירות, עלייה של 8.9%.
יצרנית הרכב הנמכרת ביותר באירופה היא פולקסווגן, שמסרה 882,090 מכוניות במחציתה הראשונה של השנה, עלייה של 0.9% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. במקום השני בטבלת היצרניות נמצאת רנו, שמסרה 586,816 מכונית, עלייה של 4.5%, ובמקום השלישי נמצאת פיז'ו, עם 478,972 מסירות, עלייה של 3.9%.
והיכן נמצאים מובילי שוק הרכב הישראלי? נמוך למטה במקומות האחרונים בטבלה. יונדאי, מובילת השוק בישראל, נמצאת אי שם במקום ה־11 בטבלת הדירוג האירופית – עם 237,039 מסירות. קיה נמצאת אחריה במקום ה־12, עם 221,194 מסירות. וטויוטה היפנית נמצאת במקום התשיעי בטבלת היצרניות באירופה עם 319,444 מסירות.