לראשונה בקוריאה - ריקול ענק ביונדאי קיה
עובד ותיק בקונצרן הקוריאני דיווח לשלטונות על ליקויים בטיחותיים ב־12 דגמים שונים, והחברה חויבה לבצע ריקול ל־240 אלף מכוניות
קים גוואנג הו, קוריאני בן 55, אחראי לאחת הפרשות המביכות בתולדות קונצרן יונדאי קיה הקוריאני. גוואנג הו, עובד לשעבר ביונדאי, החליט לפנות לשלטונות קוריאה ולחשוף שורה של תקלות פוטנציאליות ביונדאי i30, יונדאי סונטה, יונדאי גנסיס, קיה קרניבל ודגמים אחרים. מדובר בפעם הראשונה שאירוע כזה מתרחש בקוריאה.
- ריקול לג'ין המפורסם של בקארדי: הכיל כמות כפולה של אלכוהול
- ריקול ל-53 אלף מכוניות טסלה בשל בעיות בבלם היד
- עוד ריקול לטויוטה - לדגמים אוונסיס, ורסו ולנד קרוזר
בניגוד למדינות אחרות, כגון ארצות הברית, שם ה־Whistle Blowers, כלומר המדווחים על אי סדרים, זוכים להגנה נרחבת, בקוריאה, מדינה הנשלטת ביד ברזל על ידי קומץ תאגידים תעשייתיים, או צ'ויבולים - הלשנה פירושה נידוי חברתי קשה למלשין ולבני משפחתו. עם זאת, גוואנג הו החליט להודיע לשלטונות קוריאה, לאחר 25 שנות עבודה ביונדאי, כי הוא "לא היה יכול להשלים מבחינה מצפונית עם העובדה שישנים אנשים שנוסעים במכוניות שעלולות להיות פגומות מבחינה בטיחותית".
בעקבות הלשנתו של גוואנגו הו הודיע קונצרן יונדאי קיה על ריקולים למכוניות מ־12 דגמים שונים, בסך הכל 240 אלף מכוניות - זאת בהוראה מפורשת של משרד התחבורה הקוריאני. בתחילה סירבה יונדאי קיה לבצע את הריקול בטענה כי אין כל סיכון בטיחותי לרכבים, אלא שהממשל חייב אותה לעשות זאת.
בהודעה רשמית שפרסמה יונדאי קיה צינה החברה: "בטיחות תמיד היתה בעדיפות הראשונה מבחינת יונדאי קיה, ואנו מקבלים החלטות על ביצע ריקולים וצעדים אחרים המיועדים לשמירה על בטיחות הלקוחות תוך הקפדה על עמידה בדרישות הרגולטורים בעולם ותוך הקפדה על נהלם פנימיים מחמירים".
בסיפורו האישי של גוואנג הו יש גם נקודת אור: לאחר שהודיע על הליקויים לשלטונות קוריאה, הוא פוטר ממקום עבודתו, אך עם פרסום הריקול הודיעה יונדאי שתפצהה את גוואנג הו על עוגמת הנפש שנגרמה לו וגם תחזיר אותו לתפקידו ביונדאי.