זהו כנראה המוצר היחיד שלפני 60 שנה היה יותר טוב מהיום
בשנות ה-50 של המאה הקודמת, טיסה היתה חוויה חדשה, מרגשת, ואף מפנקת: הנוסעים התרווחו במושבים ואף היו יכולים לישון במיטות, או ליהנות ממשקה בלאונג'. צפו בתמונות
בעולם התעופה כיום, עם כל הקיצוצים, הצמצומים והשינויים שדי פוגעים בנוחות של הנוסעים, קל לשכוח כי בשנות ה-50 של המאה הקודמת טיסה לא היתה דבר מובן מאליו והיתה מלווה בהתרגשות, בהתלהבות וגם מהנה מאוד.
בעידן ההוא, כשטיסות היו דבר חדש, נהנו הנוסעים מארוחות איכותיות שהוגשו בכלי חרסינה וסכו"ם ראוי. הנוסעים יכלו להתרווח במושב ואפילו לישון בכיסאות שהוסבו למיטות.
- מחפשים לאן לנסוע השנה? אלה היעדים המשתלמים ביותר בכל חודש
- התשובה של רויאל ג'ורדניאן לטראמפ: מה לעשות בטיסה כשאין לפטופ או טאבלט
- בעקבות סערת יונייטד: איך לא להיזרק מטיסה - או להרוויח מזה אם כבר נזרקת
אתר ביזניס אינסיידר נבר בארכיון בואינג ומצא כמה תמונות מרתקות מהעידן שבו יכולנו לטוס בנוחות, לפני 60 שנה. אין כמו נוסטלגיה.
כמו האופנה, גם המטוסים השתנו מאוד מאז שנות ה-50. אז, המטוס המסחרי ביותר היה מדגם "דאגלאס DC-6".
הנוסעים נהנו אז ממושבים מרווחים בהרבה והודות למרבדים שכיסו את הרצפה ואת הקירות, שאון המנועים עומעם.
תא הנוסעים המרכזי היה יכול להכיל עד 18 נוסעים ואת המושבים ניתן היה להוריד לחלוטין למצב שינה.
מלבד המושבים המוטים לאחור, כללו המטוסים גם מיטות תלויות שאותן היה ניתן לפתוח מעל למושבים ולסגור מסביבן וילון לשם הפרטיות.
אין ספק שטיסות לילה היו הרבה יותר נוחות ממה שהן כיום.
הנוסעים היו יכולים להתרווח וליהנות מדרינק בלאונג' בקומה שלמטה.
הלאונג' עוצב בצבעים רכים ונעימים כדי להקל על עיני הנוסעים להתרגל לאור, וריבוי האריגים – בכורסאות ובספות, בווילונות וכדומה – עמעם את רעש המנועים.
הנוסעים נהנו ממרווח גדול לרגליהם ויכלו לשבת בנוח. משמעות הדבר היא שהשענת המושב לא הפריע לנוסע מאחור.
צוות הדיילות היה מחמם את האוכל ומגיש אותו בצלחות, בקצב של 24 ארוחות ב-18 דקות. האוכל המוכן מראש נשמר בקרח יבש וחומם בתנורי חשמל.
בר המשקאות בלאונג' היה מצויד כראוי והמשקאות הוגשו לנוסעים בכוסות זכוכית.