עזבו את המזומן: הצרכן מעדיף להקליק, לאשר ולשכוח
החיים ללא ארנק הולכים ומתקרבים אלינו במהירות ההודעה המיידית. בעלי מקצוע שישכילו לרתום את נפלאות הטכנולוגיה לטובת שדרוג היחסים אתנו - הלקוחות – יהיו המרוויחים הגדולים
בכל מה שקשור לטכנולוגיות המשדרגות את חוויית התשלום – דומה שבזירה העסקית של נותני השירות עדיין לא נשמעה יריית הזינוק. מצד אחד, ארגז הכלים של כל אחת ואחד מהם משתדרג בפוטושופ העדכני ביותר, בחומר ההדברה היעיל ביותר נגד תיקנים ונמלים, או בתוכנת האנטי-וירוס הכי מתקדמת שיש למחשב הביתי–אבל מעזרים כמו פנקס הקבלות (עם העט הכדורי, שבאופן מסורתי מפסיק לעבוד בדיוק בשלב כתיבת הסכום לתשלום) – מאלה עדיין לא נפרדנו, למרות ששיטת התשלום המועדפת עלינו, מקבלי השירות כבר ידועה וברורה: הקלק, אשר ושכח.
אין הרי דבר שמקל עלינו יותר במרוץ היומיומי של החיים מאשר לשלם בלחיצת כפתור – בלי הסרבול והזמן הכרוכים בהקלדת מספר האשראי או שחזור הסיסמה בפעם האלף. ומה שנוח יותר לנו, הצרכנים, בוודאי טומן בחובו הזדמנות עסקית יוצאת דופן עבור אלה הנותנים לנו את השירות.
הקרב על ליבנו כבר מזמן אינו מסתכם בעלות. אם המטרה היא לבנות איתנו מערכת יחסים ארוכת טווח, עם מספר נייד שמור ונצור ופרסום חינמי מפה לאוזן כיד המלך – הרי שמדובר במערכה מורכבת יותר, המחייבת שליפה סימולטנית של סכינים חדות ומושחזות לא פחות: מקצועיות, שירותיות וזמינות. וכן, אנחנו אוהבים לשלם פחות, אבל רצוי שגם בקלות ובמהירות – בדיוק כפי שאנחנו מקבלים מכם סמסים.
החיים ללא ארנק הולכים ומתקרבים אלינו במהירות ההודעה המיידית. לא מדובר בחזון, גם לא בתופעה. מדובר בעולם חדש ומופלא. כעת נראה, כי בעלי המקצוע הראשונים שישכילו לרתום את נפלאות הטכנולוגיה לטובת שדרוג היחסים אתנו, לקוחותיהם – יהיו המרוויחים הגדולים. כולנו אוהבים לקבל שירות עם נגיעות של קדמה, משוועים ליום שבו נוכל להשאיר את הארנק בבית. אימוץ טכנולוגיות חדשות איננו רק כלי עבודה חשוב – מדובר בכלי שיווקי ממדרגה ראשונה: גם אם נמשיך לקבל בסוף כל שירות את המגנט הישן והטוב, תמיד נדע להעריך את בעלי המקצוע שמבינים אותנו ואת הצורך שלנו לפשט וליעל ככל הניתן את החיים. אלה שימהרו לאמץ את הטכנולוגיות, עשויים למצוא את עצמם במערכות יחסים ארוכות טווח אתנו, הלקוחות.
אפי דהן הוא מנהל אזור ישראל ואפריקה בחברת PayPal.