מכוניות משומשות במחירים מגוחכים
שירותי שיתוף רכבים כמו CAR2GO גרמו לשחיקה במחירי המכוניות הקטנות בשוק המשומשות. כלכליסט בחר שלושה דגמים במחיר משתלם
במהלך השנים האחרונות נהגים צעירים בישראל רוכשים פחות מכוניות, בעיקר בשל שירותי שיתוף רכב, כדוגמת CAR2GO. שירותים אלו הפכו את הבעלות על מכונית קטנה וזולה ללא הכרחית. בנוסף, הגודש בכבישים גם הוא מונע מצעירים רבים להחזיק רכבים. בהתחשב בשני הגורמים האלו, מחירי המכוניות הקטנות נמצאים בירידה. ובכל זאת, המרוויחים העיקריים הם הרוכשים של אותן מכוניות, שמחירן נשחק. "כלכליסט" בחר את שלוש המכוניות הקטנות המומלצות, הן מבחינת מחיר והן מבחינת תמורה.
סיאט איביזה
מחיר רשמי לשנת 2000: 7,000 שקל
מאז ומתמיד נחשבה הסיאט איביזה ללהיט בקרב צעירים. הדור השלישי של האיביזה נסחר ברמה גבוהה בשוק היד השנייה. זאת בין היתר הודות למנוע 1.4 ליטר ותיק של קבוצת פולקסווגן, תיבת הילוכים ידנית וכמובן מזגן טוב. מעבר לכך, אין הרבה אביזרים נוספים שעלולים להתקלקל.
פורד פיאסטה
מחיר רשמי לשנת 2003: 7,500 שקל
בין מכוניות פורד ולבין ישראלים היה קשר רומן מוצלח, שנגמר. היצרנית, שזכתה בשנות ה־80 וה־90 להצלחה מרשימה בישראל, לא הצליחה למשוך את הקונים לאולמות התצוגה בעשור הנוכחי. הדבר משפיע גם על ערך הדגמים שלה בשוק הרכבים המשומשים. עם זאת, בדגם הפיאסטה אפשר עדיין להרגיש את פורד, כלומר היא מכונית נוחה מאוד. רמת הנדסת האנוש גבוהה ורמת האיבזור מכובדת. בנוסף לכך, המכונית היא אוטומטית.
פיאט פונטו ACTIVE 60
מחיר רשמי לשנת 2005: 6,900 שקל
מאז שנות ה־70 לפיאט מוניטין אמינות מפוקפק בשוק הרכב הישראלי, אבל הפונטו נחשבת למכונית אמינה למדי. ברכב אין הרבה רכיבים שעלולים להתקלקל, והוא מתהדר בגיר רציף יפני. הרכב ימשיך לנסוע לפחות כמה חודשים, ולרוב אפילו להרבה יותר.