פרסום ראשון
ישראל כץ להנהלת אגד: "השביתה אינה מקובלת עליי, לא אקבל פגיעה בנוסעים"
שר התחבורה נפגש עם נציגי אגד, ההסתדרות ומשרד האוצר, בניסיון למנוע את השבתת קווי אגד ביום שלישי; לדבריו, יש לבודד את השכר והסכם העבודה משאר הנושאים
כץ אמר שלדעתו יש לבודד את השכר והסכם העבודה משאר הנושאים - ולהוציא את העובדים מהמשוואה. לדבריו, העיקרון שמנחה את משרד התחבורה הוא רמת שירות ותחרות, ועל כך אין בכוונתו להתפשר. כץ סיים את הפגישה בבקשה להיכנס למשא ומתן מיידי עם ועד העובדים של החברה על תנאי העבודה והסכם השכר. בתוך כך הנחה את אנשי משרדו לאפשר לחברת אגד להמשיך ולתפקד באופן תקין עד להשלמת המשא ומתן.
כפי שפורסם ב"כלכליסט"
, משרד התחבורה כבר הכין תוכנית מגירה שכוללת גיוס מאסיבי של אוטובוסים, שימוש בכל חברות ההסעה הפרטיות שניתן לגייס כדי לתת מענה לפריפריה, פנייה לבית הדין לעבודה בדרישה לעצור את השביתה וקיזוז כל עלות הפעלת מערך החירום מהסובסידיה העתידית שאגד אמורה לקבל.
אגד מבקשת סבסוד של מאות מליוני שקלים בשנה לרבות מימון תוכנית פרישה לעובדים הוותיקים שם. נכון ל-2015, עלות ההפעלה של אגד נאמדת ב-2.5 מיליארד שקל. בענף התחבורה מאמינים שאם הקווים שלה (40% מהשוק נכון להיום) היו יוצאים לתחרות, העלות לציבור היתה צונחת בכ-20%