עיריית ר"ג עתרה לבג"ץ כנגד סלילת הקו הסגול של הרכבת הקלה
בעתירה דורשת העירייה להקפיא את עבודות התכנון של הקו העתידי, שאמור לנוע ממרכז תל אביב ועד בית החולים שיבא. לטענתה, הקו יבתר את רמת גן לשניים, ימנע כניסה ויציאה ממנה באזור אלוף שדה ויעבור קרוב מדי לבתי התושבים
עירית רמת גן, בראשות ישראל זינגר, עתרה אתמול (ב') לבג"ץ בדרישה להקפיא את עבודות התכנון של הקו הסגול של הרכבת הקלה במטרופולין תל אביב. הקו הסגול הוא קו מעגלי שעתיד לחבר בין מרכז תל אביב ולנוע מזרחה עד לאזור בית החולים שיבא והעיר יהוד. אורכו של הקו הוא כ-28 ק"מ והוא כולל 44 תחנות עם צפי הסעה של כ-60 מיליון נוסעים בשנה.
- חברת נת"ע שאחראית על הרכבת הקלה בת"א תגדל ב־40%
- נת"ע מקדמת פרסום מכרזים נוספים של הרכבת הקלה בת"א
- אושרה התוכנית לחלק מ"הקו הסגול" של הרכבת הקלה בגוש דן
לטענת עיריית ר"ג, בניית הקו תבתר את העיר רמת-גן לשניים, תמנע כניסה לעיר ויציאה ממנה בחלק המזרחי של רחוב אלוף שדה, עם חשש לפגיעה בערכי טבע עירוניים מהותיים בכניסה אל העיר. פרט לכך עולה חשש מקרבת המסילה לבתי תושביה כמו גם מתקני חשמל אחרים, ממשק לקוי לכאורה עם תחנות האוטובוסים בצומת אלוף שדה וגריעת 75% ממקומות החניה של אוניברסיטת בר אילן.
במסגרת העתירה, שהוגשה באמצעות עו"ד ליאור עמידור, בית המשפט נדרש להוביל שינוי תוואי המסילה, לרבות הפיכת חלק ממנה לתוואי תת קרקעי. זינגר, שאיים בעבר שיעתור לבג"צ כנגד אישור ובניית הקו הסגול אמר ש"אין הרבה מקרים בהם העירייה והתושבים יוצאים יחד למאבק כנגד סוגיה שעתידה לשנות את פני העיר. לא אתן לחברת נתיבי תחבורה עירוניים ולמשרד התחבורה לחצות את העיר לשניים, להמיט אסון תחבורתי על רמת-גן ולפגוע באיכות החיים של תושביה בצורה כל כך דרמטית. לנושא הזה יש פתרונות רבים, אותם הצגנו בעתירתנו ואני מאמין ובטוח שקול ההיגיון יגבר, ונגיע לפתרונות מוסכמים- לרווחת התושב".
מחברת נת"ע נמסר בתגובה ש"הקו הסגול כחלק מרשת קווי הסעת המונים, נועד להציע לתושבי גוש דן בכלל ולתושבי רמת גן בפרט חלופה אטרקטיבית לשימוש ברכב פרטי. נת"ע קיימה ותמשיך לקיים שיח מקצועי עם גורמי עיריית רמת גן, בהתאם להנחיית שר התחבורה, מתוך מטרה משותפת של הקמת הקו הסגול לרווחת תושבי העיר רמת גן והבאים בשעריה"