$
רכב

מיזם הרכב קורוס של עידן עופר מפטר עוד 80 עובדים בסין

העלייה בייצור כלי הרכב אינה עוצרת את רצף ההפסדים של חברת קורוס שמוחזקת על ידי קנון של עידן עופר. אחרי שהוזרמו לחברה עוד כ־70 מיליון דולר, נמשך גל הפיטורים של עובדים בכירים

תומר הדר 09:1928.02.17

קורוס, מיזם הרכב הישראלי־סיני ששותף בו איש העסקים עידן עופר דרך חברת קנון, נכנסה לסבב קיצוצי משרות, כך מדווחים אמצעי תקשורת בסין. מדובר בקיצוץ של כ־80 משרות - מספר משמעותי בהתחשב בעובדה שבקורוס מועסקים כ־1,900 עובדים, מספר זעום במונחי תעשיית הרכב העולמית.

 

עד עולה מן הדיווחים שמדובר בקיצוץ של עובדים בכירים במחלקות ההנדסיות של החברה, שרובם אינם סינים, והסיבה לכך היא עלותם הגבוהה של העובדים. הקיצוץ הנוכחי הוא השני והקטן יותר לפי הצהרת חברת התקשורת הסינית. לפני כשנתיים נאלצה קורוס לפטר כחמישית מעובדיה, מ־2,450 עובדים לכ־1,900.

 

כפי שנחשף ב"כלכליסט", קורוס הציגה לפני כחודש תוכנית התפשטות חדשה שכוללת שיווק של מכוניות בכמה שווקים גלובליים, ככל הנראה בשנת 2018. בין השווקים האלה נכללת גם ישראל. בנוסף, קורוס צפויה לפעול גם לפתיחה של נציגות ישראלית שתפעל לאיתור סטארט־אפים ישראליים שיעסקו בטכנולוגיות של נהיגה חשמלית ואוטונומית, כמו גם בהטמעה של פטנטים שמצויים עדיין בידי החברה לישראל מאז ימי בטר פלייס, שקרסה לפני כארבע שנים.

 

 

יש לציין כי בדצמבר האחרון הודיעה קנון שבשליטת עידן עופר כי תלווה 36 מיליון דולר לקורוס לצד צ'רי החברה הסינית, שתעמיד גם היא סכום זהה. ברבעון השלישי של 2016, לפי דיווחי קנון, מכרה קורוס 5,833 כלי רכב, סכום שאמנם מייצג עלייה של 60% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, אך בהתחשב בהיקפו של שוק הרכב הסיני, המונה מיליוני מכוניות, מדובר בנתון זעום. על פי הערכות, ייצרה קורוס בשנת 2016 כ־24,200 רכבים. אף שמדובר בהיקף גדול יותר מאשר ב־2015 שבה נמכרו 14,250 רכבים, מגמת ההפסדים של השנים האחרונות צפויה להימשך. לדברי גורם שבעבר היה מקורב לחברה, "קורוס נמצאת כעת בתהליך צניחה בעייתי שככל הנראה אינו מסוגל לעצור. הדבר מפתיע לנוכח קווי הדמיון שיש לקורוס עם בטר פלייס שגם היא הגיעה למצב של מכירת אלפי מכוניות, אך המודל שלה היה יותר מדי הפסדי".

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x