רכבת ישראל וחברת החשמל מגייסות מיליארד שקל ממקורות חיצוניים
הרכבת פרסמה היום תשקיף מדף המבוסס על דו"חות החברה ברבעון השלישי אותו סיימה ברווח נקי של 22 מיליון שקל. האשראי אמור לשרת את הצרכים התפעוליים של שתי החברות הממשלתיות
רכבת ישראל בע"מ פרסמה היום (א') תשקיף מדף שאמור להוביל את החברה לקראת גיוס חוב בהיקף של כמיליארד שקל. התשקיף מבוסס על דו"חות החברה לרבעון השלישי של 2016,
אותו היא סיימה ברווח נקי של כ-22 מיליון שקל ועם גידול של כ-16% בהיקף תנועת הנוסעים, זאת בהשוואה לשלושת הרבעונים הראשונים של 2015.
קראו עוד בכלכליסט:
- הישג לגילה אדרעי ועובדי הרכבת: בחירות לוועד יתקיימו ב-15 בספטמבר
- קביעות או הייטק - אלה הם מקומות העבודה המבוקשים ביותר בישראל
- רכבת ישראל סיימה את הרבעון ברווח נקי של כ-22 מיליון שקל וגידול של כ-16% בהיקף הנסיעות
ברכבת מספרים שבשנת 2015 ביצעה החברה הנפקת אג"ח ראשונה בתולדות החברה ובהיקף של מיליארד שקלים, גיוס חוב שזכה לביקושים מצד משקיעים מוסדיים והציבור הרחב. הסדרות שהונפקו דורגו ברמה של Aa1 (אופק יציב) ע"י חברת מידרוג כמו גם דירוג ברמה של AA (אופק יציב) על ידי S&P מעלות .
את הנפקת האג"ח יובילו חטיבת הכספים והלשכה המשפטית ברכבת ישראל, בשיתוף משרדי התחבורה והאוצר. רכבת ישראל מיוצגת על ידי משרד עוה"ד גרוס, קלינהנדלר, חודק, הלוי, גרינברג ושות'.
במקביל, גם חברת החשמל הוציאה לפני מספר ימים מכרז יזום בין חמשת הבנקים הגדולים לקבלת קו אשראי בהיקף של כמיליארד שקל. קו אשראי זה, כמו גם גיוס החוב של הרכבת, אמור לשרת את הצרכים התפעוליים של שתי החברות.
רכבת ישראל צילום: ערן גרנות