13 חברות הגישו בקשה להשתתף במכרז להרחבת פרויקט הנתיבים המהירים בגוש דן
הנתיבים החדשים יכללו כניסה מכביש 2 מצפון לתל אביב; כניסה דרומית מאזור ראשון לציון וכניסה ממזרח לאורך כביש 5. עם החברות אשר נגשו למיון המוקדם נמנות דן, אגד, מטרופולין, אפיקים ומסיעי שאשא - וגם חברות ההנדסה, דוגמת אשטרום, שפיר, דניה-סיבוס, שיכון ובינוי, אלקטרה, אורון, מנרב ומנוליד
13 חברות הגישו הצעות בשלב המיון המוקדם להשתתף במכרז להרחבת מערך הנתיבים המהירים בגוש-דן. כך לפי הודעת משרד האוצר מהבוקר (ד).
הרעיון להקיף את מטרופולין דן בשלושה נתיבים מהירים חדשים נולד לפני כארבע שנים ולאחר הצלחת הנתיב הראשון שהוקם על ידי שפיר הנדסה מאזור נתב"ג לדרום תל אביב. לפי סגן בכיר לחשב הכללי יריב נחמה הקבוצות שניגשו נדרשו להציג ניסיון משולב בתחומי הקמת מבנים וכבישים, וכן, בהפעלת תחבורה ציבורית והיסעים. בין החברות אשר נגשו למיון המוקדם נמנים גם גופי ההיסעים - דן, אגד, מטרופולין, אפיקים ומסיעי שאשא - וגם חברות ההנדסה, דוגמת אשטרום, שפיר, דניה-סיבוס, שיכון ובינוי, אלקטרה, אורון, מנרב ומנוליד.
הנתיב המהיר לתל אביב צילום: רודי אלמוג
הנתיבים החדשים יכללו כניסה מכביש 2 מצפון לעיר; כניסה דרומית מאזור ראשון לציון וכניסה ממזרח לאורך כביש 5. "הפרויקט יספק חניה לכעשרת אלפים כלי רכב, בשני חניוני חנה-וסע בראשון לציון ובשפיים, וכן יספק מערך היסעים ללא תשלום של 10 קווים למוקדי תעסוקה מרכזיים במטרופולין תל אביב" אומרים שם.
מסמכי המכרז צפויים להתפרסם ברבעון הרביעי השנה. פתיחת הפרויקט לשימוש הציבור צפויה לשנת 2022.
החשב הכללי הנכנס, רוני חזקיהו, ברך על מספר הקבוצות שהגישו הצעתן במסגרת המיון המוקדם, וציין כי רמת תחרות גבוהה מביאה להשגת מחיר אופטימלי לצד התייעלות.
סגן בכיר לחשב הכללי, רו"ח יריב נחמה, סיכם ש "פרויקט הנתיבים הוא חלק מתנופת קידום פרויקטים חדשים כגון קו רכבת נוסף בירושלים, כביש מס' 16, שדות סולאריים נוספים באשלים ובדימונה".