$
פרסום ושיווק

הבעלים של רשת ההמבורגרים מוזס: "איבדנו את הבידול, התעייפנו מהתחום"

המסעדן יורם ירזין, שמכר את רשת ההמבורגרים מוזס לקבוצת BBB ב־35 מיליון שקל, מספר שהלקוחות הפסיקו להבדיל בין המתחרות בקטגוריית הקז'ואל דיינינג. על מסעדת מקסיקלי, שאותה מכר לרשת ברגר קינג, הוא אומר: "במחזור של 700 אלף שקל בחודש אנחנו סוגרים"

אורנה יפת 08:3809.01.17

"מיצינו את מוזס. באופי שלנו אנחנו מסעדנים שבנויים למסעדות בודדות ולא לתפעול של רשתות. לתפעל רשת זה סיפור אחר. זו לא מסעדנות טהורה שאנחנו גדלנו עליה ואוהבים אותה", אמר ל"כלכליסט" המסעדן יורם ירזין, שחתם בשבוע שעבר על מכירת רשת ההמבורגרים מוזס לקבוצת BBB. "הרגשנו שאנחנו לא מחדשים מספיק, איבדנו את היתרון והיתה בעיקר עייפות החומר".

 

על פי עסקת המכירה, שנחתמה ביום חמישי האחרון, רשת ההמבורגרים BBB, שנמצאת בבעלות ירון ישראל, רון שולמן, שגיב אברמסון, טל יתום ואהובה תורג'מן, תשלם לבעלי מוזס, יורם וארי ירזין, יובל סלע ואבי קונפורטי, 35 מיליון שקל עבור 11 מסעדות מוזס, שחמש מהן נמצאות בזכיינות. אתמול הגישו הצדדים לרשות ההגבלים העסקיים בקשה לאישור העסקה. הזכיינים של מוזס יעברו לעבוד תחת הקבוצה הרוכשת.

 

מוזס, שהוקמה לפני 13 שנה, היתה מחלוצות ההמבורגריות שהציעו קציצה יקרה, ויש שיאמרו גם איכותית יותר בהשוואה למקדונלד'ס ולבורגראנץ'. אלא שמאז הקטגוריה של קז'ואל דיינינג צמחה מאוד, והתמלאה ברשתות מתחרות, כגון בלאק, אגאדיר ויומנגס.

 

יורם ירזין יורם ירזין

 

"השוק הזה צמח ולא רק בארץ, הוא התפשט בעיקר בארצות הברית. רף הכניסה לתחום ההמבורגר הוא מאוד נמוך", הוסיף ירזין. "בסוף זה קציצת בשר. זה מוצר אחד ואתה צריך כל הזמן להציג חדשנות. פעם מוזס היה המותג המוביל, מותג פרימיום. היום אנשים לא מבדילים בין מותגי ההמבורגר ואיבדנו את הבידול. הרבה רשתות התחילו להעתיק אותנו. פעם הובלנו את הענף, ולאט־לאט איבדנו את ההובלה והתעייפנו מהתחום. זה הזמן להעביר את המושכות למישהו אחר".

 

המשא ומתן ביניכם ובין BBBנמשך זמן רב. מדוע?

"קרה מהפך. אם העסקה הזו נחתמה, גם ההסכם עם הפלסטינים ייחתם. לפעמים בחיים צריך 'מידל מן'. כששני הצדדים לא מתאימים כדי לחתום עסקה, לפעמים צריך מישהו באמצע שיודע לחבר את הסיפור".

 

מי היה המתווך בעסקה הנוכחית?

"מי שעשה באמת את העבודה זה עורך הדין שלי אודי גינדס, שהבין ששני הצדדים, גם אני וגם ירון, צריכים לזוז הצדה, ולתת לעורכי דין לגמור את העסקה. זו לא המתמטיקה של העסק, אלא אופי של אנשים שלא מתחבר ביחד. יש מצבים שכל צד מרגיש שהצד השני דופק אותו, וזה לא באמת המצב. בדיוק כמו עם הפלסטינים - כל אחד מרגיש שהשני דופק אותו, ובגלל זה לא מצליחים להגיע להבנות".

 

מלבד העובדה שירזין וישראל קורצו מחומר שונה, מה שעוד הקשה להגיע להבנות היתה מחלוקת בנוגע למסעדת מקסיקלי של הירזינים ברחוב שנקר בהרצליה פיתוח. בעבר פעל שם סניף של מוזס, שהוסב בקיץ 2015 למסעדה מקסיקנית, שבהקמתה קיוו הירזינים לשחזר את ההצלחה שלהם עם מסעדת טאקריה, המקסיקנית התל־אביבית של הקבוצה. הכוונה היתה למכור גם אותה ל־BBB. ל"כלכליסט" נודע כי מקסיקלי נמכרה לבסוף לרשת ברגר קינג, והיא צפויה לפתוח שם סניף משלה.

 

"מסעדת מקסיקלי לא התרוממה", מסביר ירזין. "מכרתי אותה לפני חודש וחצי. היא בסדר בשביל אחרים, אבל לא בשבילי. כשאנחנו מגיעים למחזור של 650 או 700 אלף שקל בחודש, אנחנו סוגרים. אי אפשר להצליח בהכל, וכשנכשלים צריך להודות. במוזס עשינו בסוף אקזיט נחמד. אני לא זוכר כמה השקענו ברשת, אבל כבר מזמן החזרנו את ההשקעה, ובשש-שבע שנים אחרונות חילקנו זיכיונות, כך שההשקעה היתה של הזכיינים".

 

יש לכם תוכניות מה לעשות עם הכסף ממכירת מוזס?

"במרץ אנחנו פותחים מסעדה שלישית של זוזוברה בקניון TLV של גינדי במתחם השוק הסיטונאי בתל אביב, שתתווסף לזוזוברה בהרצליה פיתוח ובקניון G בכפר סבא. אנחנו משקיעים בה יותר מ־7 מיליון שקל, שזה אולי הסכום הגבוה ביותר שהשקענו במסעדה. מעבר לזה אין לנו כרגע תוכניות נוספות".

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x