לאמדוקס יותר עובדים בהודו מבישראל וארה"ב
מצבת עובדי אמדוקס צומחת - אבל רק בהודו: מאז 2014 עלה מספרם של עובדי ענקית הבילינג הישראלית בהודו ב־28%, בעוד בישראל ניכר קיפאון במספרם ובארה"ב הוא אפילו ירד
בעוד מצבת העובדים של אמדוקס בישראל מציגה קיפאון ובארה"ב אף חלה ירידה - בהודו הוא עלה בכמעט שליש בתוך שנתיים.
החברה, המציעה שירותים למערכות חיוב לקוחות, פרסמה בשבוע שעבר את הדו"חות הכספיים המלאים לשנת הכספים הפיסקאלית 2016 (20F). התוצאות הכספיות פורסמו בנובמבר, אבל כעת חשפה אמדוקס את מצבת כוח האדם שלה. מצבת עובדיה בעולם צמחה ב־13.5% בשנתיים, מ־22,500 עובדים ב־2014 ל־25,500 ב־2016. הצמיחה החדה במספר העובדים נרשמה בשנה החולפת — עלייה של 22% ל־1,590.
- אמדוקס עמדה בתחזיות האנליסטים לרבעון
- אמדוקס רוכשת שלוש חברות תוכנה תמורת 260 מיליון דולר
- מכרז השכירות של אמדוקס: ראש העין, כפר סבא ורעננה עלו לשלב הגמר
רוב התוספת היא במספר העובדים המועסקים בהודו - שם זינק מספרם ב־28% מאז שנת 2014. מספר העובדים בארה"ב ירד ב־8% ל־4,860 עובדים. בישראל, שבה מטה לחברה ברעננה, נותרה מצבת כוח האדם על כנה עם 4,758 עובדים. למעשה כעת מעסיקה אמדוקס את מספר העובדים הגדול ביותר שלה בהודו, 10,192 - יותר מבישראל ובארה"ב גם יחד. מאז 2014 גייסה אמדוקס יותר מאלפיים עובדים בהודו.
קנייה חזקה | קנייה | המתן | מכירה | מכירה חזקה |
מאותה שנה ועד היום רשמה מניית החברה עלייה חדה של כ־50%, מ־40 דולר ל־60 דולר. שיפור זה מקנה לה שווי שוק של 9 מיליארד דולר.
אמדוקס אינה היחידה שמעבירה את מרכז הכובד שלה להודו. חלק ניכר מפעילותה של קומברס, שאף היא עוסקת בתחום הבילינג, הועבר לטק מהינדרה ההודית. גם לחברת התוכנה NCR יש נוכחות גוברת בהודו על רקע עלויות השכר הנמוכות יותר למתכנתים בהשוואה לישראל ולארה"ב.
פיצול חטיבה מרכזית
כבר ביולי השנה חשף "כלכליסט" כי ענקית הבילינג ניצבת בפני אחד השינויים הארגוניים הגדולים שלה בשנים האחרונות. אמדוקס, בניהולו של אלי גלמן, תפצל את אחת החטיבות המרכזיות בחברה, חטיבת ה־Delivery, לשישה אזורים גיאוגרפיים עסקיים שונים. החטיבה מונה יותר מ־5,000 עובדים, 1,500 מהם בישראל. אמדוקס נימקה את השינוי ברצונה לייעל את החטיבה, הנחשבת לרווחית, כדי להגביר את התחרותיות שלה. עם זאת, בקרב העובדים עלה חשש כי ההתייעלות עלולה להסתיים בפיטוריהם.
חטיבת ה־Delivery מהווה את ליבת החברה בכל הנוגע לקשרים עם לקוחותיה. החטיבה אחראית לטיפול במוצרי החברה מהרגע שהם נמכרים, התאמתם לצורכי הלקוח, הטמעתם והמשך הטיפול בהם לאחר ההתקנה. השינוי נעשה בהמשך לשני מהלכים ארגוניים גדולים אחרים שעברה אמדוקס בשנים האחרונות. הראשון, איחוד חטיבת ה־Delivery עם חטיבת השירותים וחטיבה נוספת. השני, סגירת מרכז תמיכה שפעל בשדרות והועבר להודו. בעקבות השינוי לא פוטרו עובדים בחברה.
ברבעון הרביעי של שנת הכספים הפיסקאלית דיווחה אמדוקס על הכנסות של 940 מיליון דולר, בדומה לתחזית האנליסטים. ברבעון הקודם עמדו ההכנסות על 930 מיליון דולר. הרווח הנקי עמד על 132 מיליון דולר (89 סנט למניה), בדומה ל־130 מיליון דולר (84 סנט למניה) ברבעון המקביל ב־2015.
אמדוקס סיפקה תחזית פיננסית שלפיה הכנסותיה ברבעון הבא יסתכמו ב־935–975 מיליון דולר, עם רווח של 93–87 סנט, בדומה לצפי הכלכלנים.
הרכישות: אירית, ישראלית ואמריקאית
הרבעון האחרון היה חזק לאמדוקס בתחום הרכישות. במהלכו היא דיווחה על רכישת שלוש חברות תוכנה ב־260 מיליון דולר: פונטיס (Pontis) הישראלית בכ־100 מיליון דולר, Vindicia האמריקאית ו־Brite:Bill האירית.
המוצר המרכזי של פונטיס הוא פלטפורמת שיווק לספקי שירותי תקשורת, כמו וודאפון, טי־מובייל ו־HOT הישראלית. זהו המשך טבעי לשיתוף הפעולה בין פונטיס לאמדוקס, שכבר מושקעת בפונטיס ומהווה משווקת מרכזית של מוצריה. Vindicia, הממוקמת בעמק הסיליקון שבקליפורניה, מאפשרת לחברות שירותים דיגיטליים לעבד תשלומים עבור תכנים דיגיטליים מבוססי ענן. Brite:Bill שבדבלין הופכת את החשבון שמקבל הלקוח לערוץ התקשרות, כך שהחשבוניות הדיגיטלית הופכת אינטראקטיבית.