דואר ישראל: גידול של 47% ברווח הנקי ברבעון השלישי של השנה
זאת לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הכנסות הסתכמו ב-474 מיליון שקל, גידול של 4.7% ביחס לרבעון המקביל. המנכ"ל: "הנתונים מעידים על המאמץ העצום וההתגייסות של עובדי החברה ומנהליה לשיפור השירות"
דואר ישראל פרסמה היום (יום ד') את תוצאותיה לרבעון השלישי של 2016. בדואר מדווחים על הכנסות בגובה של 474 מיליון שקל, גידול של 4.7% ביחס לרבעון המקביל. ה-EBITDA צמח ב20% ביחס לרבעון המקביל ועמד על 78 מיליון שקל ביחס לרבעון המקביל. הרווח התפעולי הסתכם ב-47 מיליון שקל לעומת 35 מיליון שקל ברבעון המקביל והרווח הנקי הסתכם בכ-40 מיליון שקל לעומת 27 מיליון שקל ברבעון המקביל. מה שתרם רבות לעלייה בהכנסות הדואר היה גידול בחבילות מחו"ל (הסחר המקוון) שעלה ב27% ביחס לרבעון המקביל. הדואר, שעבר רפורמה קשה מאוד שנה שעברה, מתחיל להראות ניצנים של התאוששות עם מדדים תומכים. אך עם זאת, הוא עדיין סובל מתרבות ארגונית שקשה לו לשנות ופה טמון האתגר הגדול שלו.
דני גולדשטיין, מנכ"ל דואר ישראל, אמר "גם הרבעון המשכנו לעלות על פסי צמיחה ורווחיות, המעידים על המאמץ העצום וההתגייסות של עובדי החברה ומנהליה לשיפור השירות והגדלת הכנסות החברה ממנועי הצמיחה בתחומי הסחר המקוון, שירותי הבלדרות ובנק הדואר, זאת לצד המשך התייעלות תפעולית".
גולדשטיין הוסיף כי "אנו רואים מגמה כלל עולמית של ירידה בשירותי הדואר המסורתי ומעבר לדואר אלקטרוני ותשלום חשבונות באינטרנט. עם זאת הדואר המסורתי מהווה עדיין מעל 50% מסך ההכנסות של דואר ישראל, לכן אנו נערכים ופועלים על מנת לווסת את הירידה בתחום זה באמצעות הגברת הפעילות במנועי הצמיחה, שתפצה על הירידה המתמשכת בדואר הכמותי. תחום הסחר המקוון ממשיך לצמוח, כאשר בתשעת החודשים של השנה נכנסו לישראל כ-37 מיליון חבילות לעומת 27 מיליון חבילות בתקופה מקבילה אשתקד. אנו ממשיכים לפעול לצמצום זמני ההמתנה ולשיפור השירות ללקוחותינו, בין היתר באמצעות המשך פתיחת מרכזי מסירת חבילות ברחבי הארץ. כיום יש לדואר ישראל 300 מרכזי מסירת חבילות, בנוסף ל-700 יחידות הדואר הקיימות. אנו נערכים להמשך הגידול בהזמנת חבילות מחו"ל גם בחודשים נובמבר-דצמבר שהם החודשים העמוסים ביותר בשנה בתחום הסחר המקוון, באמצעות תגבור בית המיון בתל אביב ופתיחת מרכזי מסירת חבילות זמניים. בתחילת 2017 נשיק בעיר מודיעין בית מיון נפחי מהמתקדמים בעולם, שיקלוט וימיין כ-100 מיליון חבילות בשנה".