הבוקר: טיסות אל על ליעדים באירופה המריאו כסדרן
עם זאת, הטיסות לאירופה אינן אלה שנמצאות בסכנת ביטול, בשל הכוונה להכריז על סכסוך עבודה בחברה, אלא טיסות טראנס אטלנטיות לאסיה ולארה"ב. טיסת אל על מניו יורק שהיתה אמורה לנחות הבוקר בוטלה וכך גם טיסה נוספת שהיתה אמורה להמריא אתמול לבייג'ינג בוטלה גם היא
טיסת אל על מניו יורק, שהיתה אמורה לנחות מעט לפני השעה שבע בבוקר בוטלה, כך עולה מנתוני רשות שדות התעופה. מדובר בטיסה שהיתה אמורה להמריא לארה"ב ולנחות בישראל בטיסת חזור. כפי שפורסם אתמול ב"כלכליסט", טיסה נוספת של אל על שהיתה אמורה להמריא אתמול בלילה לבייג'ינג בוטלה גם היא. מלבד טיסה זו, על פי נתוני רשות שדות התעופה, טיסות אל על מתנהלות נכון לרגע זה כסדרן.
על פי נתוני לוח הטיסות, הבוקר המריאו טיסות לז'נבה, ברלין ואמסטרדם. גם טיסות לברצלונה, קייב, בריסל ובודפשט המריאו כסדרן. גם טיסות לפריז ואדיס אבבה שמיועדות להמריא במהלך שעות הבוקר יוצאות כסדרן. עם זאת, הטיסות לאירופה אינן אלה שנמצאות בסכנת ביטול - אלא טיסות טראנס אטלנטיות לאסיה ולארה"ב. כזכור, בשבוע שעבר הודיעה ההסתדרות לאל על כי בכוונתה לפעול להכרזה על סכסוך עבודה.
הסיבה לסכסוך העבודה היא דרישתם של טייסי החברה, המדגישים כי הם פועלים בשם כלל עובדי החברה, שאל על תחדול משימוש במטוסים בשיטת "חכירה רטובה", כלומר חכירה של מטוס מחברת תעופה אחרת. אלא שכדי להכריז על סכסוך עבודה חייבים טייסי אל על להשיג רוב של 70% מקרב כל עובדי החברה שיתמכו במהלך. עד כה, יש לציין, נהגה הנהלת אל על ביד רכה יחסית כלפי הטייסים, אלא שכעת החלה החברה להודיע ללקוחותיה על ביטולי טיסות והחזרת דמי התשלום, במקום לחכור מטוס.
אחת הבעיות המתעוררות במצב בו טייס מודיע כי הוא חש שלא בטוב היא התכיפות הקרובה לטיסה. כאשר טייס מודיע על מחלה שעות ספורות טרום הטיסה, לא ניתן להזמין מטוס במהירות. במכתב ששיגר אתמול עו"ד אבי אייזנר, יו"ר נציגות עובדי אל על בשם נציגות העובדים דורש אייזנר מהנהלת החברה להסדיר את נושא העובדים הזמניים בחברה, להסדיר את נושא ביטוחי הבריאות של עובדי החברה, להסדיר את נושא קליטת מטוסי ה-787 החדשים בחברה מחשש לפגיעה בעובדי התעסוקה בחברה, להסדיר את נושא חכירת המטוסים ולהסדיר את נושא יחסי העבודה בין ההנהלה ובין נציגות העובדים.
יש לציין כי תהליך ההצבעה האם אכן לפעול להכרזה על סכסוך עבודה טרם החל, אך הטייסים כאמור אינם נמנעים כבר כעת מהודעה על היותם חולים. אתמול הודיע ועד טייסי אל על בנושא כי "מדובר בתוכנית סדורה של הנהלת אל על הנובעת משיקולים כלכליים בלבד. הדבר נעשה על חשבון נוסעים ששילמו מחיר מלא ומצפים לטוס בחברת תעופה ישראלית המופעלת ע"י דיילים, טכנאים, מהנדסים וטייסים ישראלים. בהסתדרות הבינו כי המוביל הלאומי הפך להיות חברת תיווך ללא יידוע הנוסעים ועל חשבון כלל העובדים. האשמת הטייסים שקרית וחסרת בסיס, כפי שהסתבר מספר רב של פעמים. בימים האחרונים הוכח שהניסיון להפיל את האחריות על הטייסים חסר בסיס, והעובדים וההסתדרות הבינו שלצורך סיום הפגיעה בחברה ובנוסעים נדרש לב".