שי אגסי: "תעשיית הרכב העולמית תחת איום; מוסכניקים ותחנות דלק ייעלמו"
מייסד בטר פלייס אמר: "אם אני יכול תוך דקה להזמין רכב אוטונומי בעלות זולה, מי ירצה להיות בעליה של מכונית?" עוד הוסיף: "ישראל צריכה להיות מובילה בתחום - אך היא לא"
"תעשיית הרכב מפספסת את האיום הגדול ביותר שעומד לפגוע בה". כך ציין היום (ה') שי אגסי, ממייסדי בטר פלייס במהלך כנס FUEL CHOICES המתקיים בתל אביב. לדברי אגסי, "תעשיית הרכב נפגעת בימים אלה. שינויים בתעשיית הרכב נובעים מן הטלפון הסלולארי".
אגסי עצמו מתמודד בימים אלה עם תביעה שהוגשה במאי האחרון נגדו ונגד מייסדים נוספים של בטר פלייס שקרסה. בגין מה שמפרקי החברה מגדירים כ"התרשלות במילוי התפקיד שהביאה לפירוק החברה תוך הותרת חובות אדירים לקופת הפירוק בהיקף מאות מיליוני שקלים".
- יו"ר מובילאיי: "נהפוך את ירושלים למוכנה לנהיגה אוטונומית"
- בסמר משקיעה בחברת הרכב האוטונומי של בן וולקוב
- "אין עוד מוצר שהורג מיליון איש מדי שנה, וממשיכים למכור אותו"
"בעתיד לא יהיו מוסכניקים ולא יהיו תחנות דלק"
לדברי אגסי: "בתעשיית הרכב טוענים שאנשים אוהבים לנהוג במכוניות. פעם אמרו את זה על סוסים - סוסים לא חוסלו עם הגעת המכוניות, אלא נשלחו לחוות. כך יקרה גם למכוניות. תחבורה למטרת תנועה בעיר תהיה אוטונומית ותנוע בכוח חשמל. הסיבה לכך פשוטה. המכוניות ייסעו 24 שעות. אם מכונית נוסעת 24 שעות היא תיסע בכוח חשמל, כי זה זול. החלפת דלק בחשמל תקרה כי זה הגיוני מבחינה כלכלית", מסביר אגסי. שירות רכב אוטונומי יכול להתרחש במחיר של 25 סנט לנסיעה. ומדובר בסכום שממשלות יכולות למסות. וזה יהיה זול יותר מאוטובוס או רכבת".
אגסי עוד הוסיף כי "כאן נשאלת השאלה כמה מהר שינוי כזה יכול לקרות? התשובה היא שמהר מאוד. תעשיית הרכב העולמית דורשת זמן ארוך מאוד לפיתוח מוצרים. אנו ראינו תקלה בתוכנה של טסלה כשנהג נסע אל תוך משאית בעודו צופה בסרט. הממשלה ביצעה שם מהלך מעניין: היא מבינה שבתהליך יצירת הרכב האוטונומי עלולות לקרות תקריות. והממשלה לא ויתרה על ניסויים. וזה דבר שתעשיית הרכב העולמית פספסה, כשחשבה שתאונה כזו תעצור פיתוחים של רכב אוטונומי".
אגסי עוד אמר כי "אין חשיבות לשאלה מתי יהיו מכוניות אוטונומיות, אם ב-2020 או 2021. כדי להתחיל תוכנית רכב אוטונומי, יש למכור אותו במשך שש שנים כדי שיהיה רווחי. אם השינוי והמעבר לרכב אוטונומי יתרחש תוך חמש שנים - הכל ישתנה-תעשיית הדלק, תכנון של ערים. מקצועות שהכרנו בעבר עלולים להיעלם, כמו מקצועם של מוסכניקים. לא יהיו בעולם יותר תחנות דלק".
אגסי עוד מדגיש כי "גם ממשלות נדרשות כאן למחשבה - האם הן רוצות להיות מובילות או משתרכות. בארה"ב ובריטניה זה מתאפשר ותעשיות נבנות. מובילאיי הישראלית היא דוגמה לחברה מובילה. ישראל צריכה להיות מובילה בתחום - אך היא לא". לדברי אגסי: "חברות הדלק רואות כיצד שינוי עומד להתרחש. אנשים שצורכים דלק יבחרו האם הם יהיו מובילים או ייסחבו בכוח אל המהפכה".