רשות החברות תבדוק את האמון בחברת החשמל
המהלך מהווה חלק מרפורמת מדד השירות שמובילה רשות החברות בשנים האחרונות. ברפורמה זאת נכללות חברת החשמל, רכבת ישראל, מקורות, עמידר, נתג"ז, נמל אשדוד, נמל חיפה והחברה למתנ"סים במטרה לסייע להן להפוך למקצועיות, יעילות ושקופות יותר
המהלך מהווה חלק מרפורמת מדד השירות שמובילה רשות החברות בשנים האחרונות. ברפורמה זאת נכללות חברת החשמל, רכבת ישראל, מקורות, עמידר, נתג"ז, נמל אשדוד, נמל חיפה והחברה למתנ"סים במטרה לסייע להן להפוך למקצועיות, יעילות ושוקופות יותר. במסגרת זאת פיתחה הרשות מדד לשימוש של של הנהלת החברות, במסגרתו הן מנטרות את אמון הציבור באמצעות סקרים.
כעת, הרשות החליטה לחפש גוף שיש ביכולותו לנתח את פניות הציבור אליו, והחליטה לעשות זאת בשלוש החברות להן יש נגיעה ישירה לציבור. לטענת הרשות, קיימת בעייתיות היום בתפיסת הציבור את השירות בחברות הממשלתיות, לעתים ללא הלימה לשירות הניתן בפועל.
הרשות מצאה כי "אמון הציבור" הוא הגוף היחיד לו מאגר נתונים רלוונטי ואנשי מקצוע בעלי יכולת ניתוח, וזאת אחרי שבדקה מספר גופים נוספים דוגמת המועצה הישראלית לצרכנות וקו התלונות של משרד הכלכלה. מכיוון שמדובר בספק יחיד, הרשות פרסמה מודעה לציבור שמטרתה לבחון האם ישנו ספק נוסף שיכול לספק עבורה את השירות.
במידה ולא ימצא גוף נוסף, השאיפה היא כי הליך הבדיקה יחל לפני תום השנה וכי הדו"ח הראשון יופק כחלק ממדד השירות החצי שנתי של כל חברה בסוף הרבעון הראשון של 2017.