בלעדי לכלכליסט
הסטארט־אפ סופרפיש נסגר ו־30 עובדיו בתל אביב פוטרו
ל"כלכליסט" נודע כי הסטארט־אפ להזרקת פרסומות, שהתפרסם כשיצר פירצת אבטחה במחשבי לנובו, נכשל בנסיון לעבור לתחום האפליקציות
הסטארט־אפ הישראלי סופרפיש סוגר את שעריו ו־30 עובדיו בתל אביב פוטרו, כך נודע ל"כלכליסט". החברה שהוגדרה בעבר כמזריקת הפרסומות הגדולה ביותר ברשת, על פי גוגל, זכתה לפרסום שלילי כשיצרה בשוגג פרצת אבטחה במחשבים הניידים של לנובו וגרמה לה להציע תיקון להורדת הנוזקה — פרשה שכונתה "פישגייט". מאז היא החליפה את שמה ל־JustVisual וקיוותה לצאת לדרך חדשה, אך ללא הצלחה.
- סיסקו סוגרת את מרכז הסייבר בנתניה
- המהומה בפריון נמשכת: בעל מניות נוסף דורש לפטר את המנכ"ל
- אמדוקס מצמצמת: הציעה פרישה מרצון ל־30 עובדים
במרץ 2015 ניסתה JustVisual להעביר את הטכנולוגיה של סופרפיש, שבבסיסה יכולת זיהוי תמונה ברמת דיוק גבוהה וזיהוי תמונות דומות, לעולם אפליקציות המובייל. החברה פיתחה אפליקציות מובייל בשם LikeThat שמאפשרת למשתמש לצלם מוצר מסוים, כמו רהיט או בגד, ולקבל מוצר זהה רק במחיר זול יותר, או לחלופין להתקשר עם חנות המספקת את אותו המוצר. האפליקציה מאפשרת גם לצלם פרסומות ולמצוא פרסומות של מוצרים דומים הנמצאים במבצע.
היא נוסדה ב־2006 על ידי עדי פנחס ומיכאל צרטוק, וגייסה עד היום 27 מיליון דולר בין היתר מקרנות הון הסיכון DFJ וויננטג'. בתחילת דרכה השקיעה בחברה חממת קסניה. בשיחה עם אחד מבכירי החברה הוא אישר את דבר הסגירה וציין שהיא נעשתה לאחר שהחברה הבינה שהמודל החדש לא מצליח ליצור לה תזרים מזומנים ראוי ואין טעם להמשיך בפעילות העסקית שלה.
לדברי אותו בכיר, המוצרים של החברה זכו להצלחה רבה ואף לדירוגים גבוהים בחנויות האפליקציות השונות אבל לא יצרו לחברה הכנסות שהצדיקו את פעילותה.
ב־2014 היא הוכתרה על ידי המגזין Inc לאחת החברות הצומחות עם הכנסות של עשרות מיליוני דולרים באותה שנה. בשיאה העסיקה החברה למעלה מ־60 עובדים עם משרדים בישראל ובעמק הסיליקון.
מרבית עובדי החברה לא זכו לזמן אבטלה רב ול"כלכליסט" נודע שהם מצאו מקומות עבודה חדשים בין היתר באמזון ובחברות נוספות אחרות. גם נושא התביעה שהוגשה נגד החברה לאחר פרשת פישגייט הגיע לסיומו בפשרה.