100 המשפיעים 2016: מזון וקמעונאות
תחום רווי סערות ומלחמות, כשמעל הכל מרחף קמפיין משרד הבריאות להפחתת צריכת הסוכר. אלו האנשים המשפיעים בענף
יעקב ליצמן, שר הבריאות
יצא למתקפה על יצרניות המזון העושות שימוש מוגזם בסוכר ובמלח במזון, ורשם התקפלות מולן בגזרת הקמפיין הציבורי, שהתמתן. כעת הוא צריך לחזור להראות נחישות בקביעת חקיקה בנושא.
רוני קוברובסקי, נשיא החברה המרכזית לייצור משקאות קלים
החברה המרכזית למשקאות (קוקה־קולה ישראל), התמודדה השנה עם מתקפותיו של שר הבריאות ליצמן על המשקאות הקלים ועם מלחמתו בסוכר, שהופנו נגד המשקאות הקלים. במקביל, במסגרת המאבק של יצרניות המזון נגנז קמפיין אגרסיבי יותר של משרד הבריאות בנושא. המאבק סביב הסוכר צפוי לאתגר את קוקה־קולה גם בשנה הקרובה.
מוטי אלקבץ מנכ”ל ארגון מגדלי העופות, ודובי אמיתי נשיא התאחדות האיכרים
ארגוני החקלאים השונים מנהלים מאבק רב־שנים בהפחתות מחירים, שלטענתם פוגעים בחקלאים. השנה אלקבץ ואמיתי העלו למודעות הציבור את הרווחיות העודפת של הקמעונאים ממחירי הירקות הפירות והעופות. כעת הם צריכים לדרוש פיקוח על מחירי סל בסיסי של תוצרת.
ענת גבריאל, מנכ"לית יוניליוור ישראל
הראשונה לעמוד בקו האש בשרשרת מקרי התפרצות הסלמונלה בקיץ. ספגה אש קשה בשל מדיניות התחמקות והסתרה שנקטה
מול התקשורת, והוכיחה שוב כי את הציבור אפשר אמנם לרמות, אבל רק עד גבול מסוים.
נחום ביתן, בעלי יינות ביתן
ביתן ביצע מהלך עסקי משמעותי השנה עם רכישת רשת מגה, כאשר יחד עם סניפי יינות ביתן נהפך לרשת הקמעונאית השנייה בגודלה בישראל. כעת הוא צריך למזג את 120 סניפי הרשת לתוך יינות ביתן ולייצר תחרות בסניפים העירוניים.
רמי לוי, בעלי רשת רמי לוי שיווק השקמה
לוי, מי שמזוהה יותר מכל עם עליית הסופרים הזולים, התמודד השנה עם שורה של תלונות הקשורות ליחסי עבודה, שפגעו בתדמיתו כ"מגן הציבור". הוא איבד השנה הזדמנות לרכוש את מגה, ויצטרך להמשיך להראות צמיחה אורגנית.
אייל רביד, בעלי ויקטורי
לאחר שהכפיל את גודלה של הרשת שבניהולו, רביד יידרש להתמודד עם הזינוק בעלויות התפעול שלה. עם פריחת הרשתות הזולות, געשו השנה גם היצרים והסכסוכים העסקיים ביניהן: רביד שרוי כעת בסכסוך עם רמי לוי, בטענה כי הכפיש את האחרון מול היצרנים.
אבי כץ, בעלי קופיקס
לאחר בתי הקפה ופעילות בתחום שוק ההון, כץ הקים את רשת המרכולים סופרקופיקס. למרות ההתחלה המבטיחה, עליו להצליח להפוך אותה לרשת ארצית עם היקף פעילות משמעותי.