מיזם שיתוף הרכבים של ת"א יורחב לערים השכנות
ל"כלכליסט" נודע שבעירייה פנו לערי הלוויין בבקשה לאפשר הקמה של חניות מותאמות לרכבים בשטחיהן. בתחילת 2017 יחל הפיילוט הראשון
מיזם שיתוף הרכבים של עיריית תל אביב "אוטו־תל" יורחב בקרוב גם לערי הלוויין של תל אביב הגובלות בתחומה.
- מיזם שיתוף הרכב בת"א: רק למנויים ועד 90 דקות נסיעה
- ת"א: אושר תקציב מערך שיתוף הרכבים בהיקף 100 מיליון שקל
- מערך שיתוף רכבים בתל אביב יחל לפעול בשנה הבאה
ב־2013 הודיעה עיריית תל אביב לראשונה על מיזם לשיתוף רכב, שבמסגרתו יוצבו ברחבי העיר 260 מכוניות לשימוש נוסעים, שלהן יהיו פזורות 500 חניות בתל אביב. לדברי גורמים המקורבים לעיריית תל אביב, הפנייה לערי הלוויין נובעת מצרכיהם של מבקרים בעיר לצאת לעתים מתחומיה. בפועל, המכוניות יכולות לצאת מתל אביב, אך הבעיה העיקרית היא במקומות החניה עבורן, שכוללים תשתיות מתאימות לשימוש במערכת המנויים. בעיריית תל אביב מקווים כי יוכלו להגיע להסדרים עם הערים השכנות, שלפיהם יהיה אפשר גם להחנות מכוניות המשתתפות בפרויקט בתחומיהן.
בתחילת השנה הבאה ייכנס המיזם לשלב הפיילוט הראשון, ובמהלכו ייבחרו 500 נסיינים על ידי העירייה שישתמשו במספר מצומצם של מכוניות. נסיינים אלה יוגדרו כמתאימים להשתתפות בפרויקט מבחינת מקום מגוריהם ויידרשו למלא דו"חות מפורטים על נסיעותיהם ועל אופן השימוש והתפעול של הרכב.
לאחר מכן, במהלך הרבעון השני והשלישי של השנה הבאה, יתבצע השלב השני של הפיילוט - שבמסגרתו ישתמשו 1,500 נסיינים ב־50 רכבים.
השבוע ערכו נציגיהם של יבואני רכב הדגמות של מכוניות מיני שזכאיות להשתתף במכרז, שעלותו הכוללת מסתכמת ב־100 מיליון שקל.