"רכבת העמק תשמש גשר בין הים התיכון למדינות המפרץ"
כך אמר היום שר התחבורה ישראל כץ בנסיעת ההשקה של קו "העמק" של רכבת ישראל, שמחבר בין בית שאן לחיפה. לדבריו, הוא הנחה להגביר את תדירות רכבות המטען בקו, שיעבירו סחורה מנמל חיפה לירדן. צפו בווידאו
"רכבת העמק תשמש גשר בין הים התיכון ונמל חיפה לבין ירדן ומדינות ערב, בעיקר של מסחר", כך אמר הבוקר (ב') שר התחבורה ישראל כץ בנסיעת הבכורה של קו "רכבת העמק", שמחברת בין בית שאן לחיפה. לדבריו, רכבת ישראל קיבלה ממנו הנחיה להגביר את תדירות רכבות המטען בקו זה כדי לייצב קו תובלה חדש שיכול לשרת גם את מדינות המפרץ, זאת לאחר שהסחורות שמגיעות לחיפה ינותבו ישירות למעבר שייח חוסיין שבגבול ישראל-ירדן. "הרכבת הזו תביא פיתוח לכל האזור", אמר.
קו הרכבת נשען על תוואי שהיה פעיל עוד בימי השלטון העות'מאני, כאשר חידוש פעילותה הופקד בידי חברת נתיבי ישראל והעבודות ברכבת העמק החלו ב־2011. הקו יפתח לנוסעים כבר בשבועות הקרובים, ולתושבי בית שאן הובטחו נסיעות חינם. אורך המסילה הוא כ־60 ק"מ, ועלות הקמתה נאמדת בכ־4 מיליארד שקל. "אמרתי גם לאלה שהתנגדו לפרויקט שאזמין אתכם כאשר היא תפתח רשמית וזה יהיה העונש שלכם - שתהנו מהנסיעה ותראו כשצדקנו.", אמר כץ.
מנכ"ל הרכבת בעז צפריר, שהיה אמור לפרוש השבוע אחרי 5 שנות כהונה ונשאר לבקשת החברה עד לאוקטובר, אמר שהקו ישרת על פי ההערכות כ-1,500 איש ביום.