פרסום ראשון
הסכם היסטורי בתעשייה האווירית: 830 עובדים יפרשו
ההסכם שנחתם הוא במסגרת צעדי התייעלות נרחבים בהם נדרשת החברה לנקוט נוכח תוצאותיה העסקיות. עוד סוכם על הפחתת היקף השי לחג הפסח מ-950 שקל ל-800 שקל, ועל הפחתה של 200 שקל של דמי ההבראה לרמה של 1,000 שקל ליום
נחתם הסכם היסטורי קיבוצי בתעשייה האווירית: אחרי חודשים רבים של דיונים וחילופי האשמות בין ארגון העובדים לבין הנהלת החברה הגיעו היום (ד') שני הצדדים לידי הסכמה שכוללת קיטון משמעותי בכוח האדם, וכ-830 עובדים יפרשו מהחברה. מדובר בצעד משמעותי שהוביל ארגון העובדים החדש בראשות אהוד נוף, כיוון שעד כה התקשו בחברה במשך שנים להגיע להסכמות כאלה.
יש לציין כי סך כל מצב העובדים הסתכמה ב- 15,734 (לרבות חברת אלתא), נכון לסוף 2015. מדובר בפרישה של 730 עובדים קבועים ושל כ-100 עובדים זמניים. עוד סוכם על הפחתת היקף השי לחג הפסח מ-950 שקל ל-800 שקל, ועל הפחתה של 200 שקל של דמי ההבראה לרמה של 1,000 שקל ליום.
- רבעון שני ברציפות: ירידה בהכנסות של התעשייה האווירית
- האוצר בוחן הטבות מס לתע"א כדי לממן פיטורי 800 עובדים
- עובדי תע"א מסכימים לפרישה מרצון של עובדים ולמהלכי ניוד עובדים
ההסכם שנחתם הוא במסגרת צעדי התייעלות נרחבים בהם נדרשת החברה לנקוט נוכח תוצאותיה העסקיות. את הרבעון השני השנה סיכמה התעשייה האווירית עם ירידה של 5.5% בהכנסות שהסתכמו ב-877 מיליון דולר ועם רווח נקי מזערי של 6 מיליון דולר (0.7% מהמכירות).
בתוך כך, כחלק מפעילות ההתייעלות של התעשייה האווירית וצמצום עלויות החברה במחצית הראשונה של השנה פרשו 56 עובדים בפרישה מוקדמת בעלות של כ-11 מיליון דולר. במחצית המקבילה פרשה כמות גדולה יותר של עובדים, כ-80 במספר, בעלות של כ-14 מיליון דולר. עלות הפרישה של עובד השנה גבוהה יותר בממוצע. ברבעון השני לבדו פרשו 15 עובדים.
תוצאות החברה ורמת הרווחיות משקפים את מצבה המורכב של החברה ואת הצורך בהתייעלותה. בתעשייה האווירית קיימת תת תעסוקה אשר מושפעת בין היתר מירידה בהיקפי הפעילות. בסוף 2015 הגיעה החברה להסכמות מול הגורמים המממנים כי אמות המידה הפיננסיות בהן נדרשת לעמוד החברה לא ייבחנו כנדרש אחת לשנה בסוף השנה, אלא הבחינה תידחה בשנה.
בסוף הרבעון הקודם ההנהלה וארגון העובדים הגיעו להסכמות עקרוניות לעניין יישום צעדי ההתייעלות. טרם השגתה של ההסכמה העקרונית איים ארגון העובדים בהפרת השקט שמאפיין את התעשייה האווירית שנים רבות ובשביתה שלא התרחשה לבסוף. חלק מהטענות של ארגון העובדים היו שבכירים בחברה לא עושים מספיק לשמירה על התפתחותה. כן טענו נגד כניסה לפרויקטים בהיקפים נרחבים ונגד ריבוי של תפקידים בכירים שלא לצורך.