$
מכשירים ומדריכים

מחכים לאפל ווטש: צניחה במכירת השעונים החכמים

הזמנות השעונים החכמים רשמו ירידה של 32% ברבעון השני של 2016 בהשוואה לרבעון המקביל בשנה שעברה, זאת בשל הדומיננטיות של אפל בשוק וההעדפה של הצרכנים להמתין להשקת הדגם החדש בספטמבר

עומר כביר 12:4424.07.16

הקונים מחכים לשעון החדש של אפל, ומכירות השעונים החכמים צונחות ב-32% - כך לפי נתונים של חברת המחקר IDC.

 

ברבעון השני של 2016 נרשמו 3.5 מיליון משלוחים של שעונים חכמים, לעומת 5.1 מיליון משלוחים ברבעון המקביל בשנה שעברה. את הירידה הובילה אפל, שמשלוחי האפל ווטש שלה ירדו ב-2 מיליון יחידות ביחס לרבעון המקביל ב-2015 ל-1.6 מיליון שעונים בלבד, צניחה חדה של 55%.

 

אפל ווטש. דגם חדש צפוי לצאת בספטמבר אפל ווטש. דגם חדש צפוי לצאת בספטמבר צילום מסך: מתוך אתר אפל

 

הנתח של אפל בשוק השעונים החכמים כל כך גדול, שהגידולים המרשימים שרשמו השחקניות הבולטות האחרות לא היה בהם כדי לאזן את הצטמקות השוק. סמסונג, יצרנית השעונים החכמים השנייה בגודלה, רשמה אמנם גידול של 51% במספר המשלוחים, אך זה הסתכם רק ב-600 אלף יחידות. לנובו ו-LG רשמו משלוחים של 300 אלף יחידות, עם גידול של 75% ו-26% בהתאמה. גארמין שלחה 100 אלף שעונים חכמים, גידול של 25%. שאר המתחרות בשוק שלחו 600 אלף שעונים חכמים סך הכול, ירידה של 1%.

 

הירידה במכירות האפל ווטש גרמה לאפל לאבד חלק משמעותי מנתח השוק שלה, שצנח מ-72% ל-47%. סמסונג זינגה מ-7% ל-16%, לנובו עלתה מ-3% ל-9%, LG מ-4% ל-8% וגארמין מ-2% ל-4%.

 

 

עם זאת, השינויים הדרמטיים לא מעידים כנראה על מגמה של שינוי ביחסי הכוחות בשוק השעונים החכמים. האפל ווטש יצא לשוק לפני כשנה וחצי, ולפי ההערכות, אפל צפויה להציג דגם חדש שלו באירוע השקה שתערוך בספטמבר הקרוב. ייתכן, לפיכך, שצרכנים רבים מעדיפים להמתין עם הקנייה על מנת לרכוש את הדגם המעודכן – וכתוצאה מכירות אפל ובעקבותיה אלו של כלל השוק נמצאות בירידה. להערכת IDC, מגמה זו לא צפויה להשתנות עד סוף 2016.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x