שוב עיצומים בנמל אשדוד: העובדים מסרבים לפרוק מטעני מלט
הנהלת הנמל פנתה לביהמ"ש במטרה לחייב את העובדים לשוב לעבודה, לאחר הוועד סרב לכאורה לפרוק מטענים בטענה שהנהלת הנמל לא הקצתה מספיק עובדים למשימה
הנהלת נמל אשדוד פנתה היום (א') לבית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע בבקשה לחייב את עובדי הנמל לחזור לעבודה מלאה לאלתר, לאחר שועד התפעול של הנמל סרב לכאורה לפרוק מטענים של מלט בטענה שהנמל לא מצוות מספיק עובדים לשום כך.
- האוצר מעכב הפרטה והנפקה של 11 חברות ממשלתיות
- עשרות עובדים לא התייצבו בנמל אשדוד: "ההנהלה החליפה את שער הכניסה"
- עובדי נמל אשדוד קיבלו בונוס של 26 אלף שקל
לטענת הנהלת הנמל, הסכם ישן בין הצדדים קובע שמשמרת עבודה לפריקת מטענים מסוג זה יכולה להתבצע על ידי שני עובדים בלבד, אולם העובדים דורשים לשבץ לעבודה שבעה עובדים לכל אוניית מלט. בהתאם, האוניה עוגנת ברציף 4 כשעל סיפונה כ-4,750 טון מלט שאף אחד לא מטפל בו. הנהלת הנמל דורשת צו במעמד צד אחד שיורה לעובדים לחזור לעבודה בטרם ייגרם נזק לנמל, ללקוח שמחכה למטען המלט או לענף כולו.
השיבושים הנוכחיים מגיעים לאחר שבסוף יוני עשרות עובדים סרבו להגיע לעבודה לאחר שהנהלת הנמל שינתה לכאורה את שער הכניסה שלהם למתחם הנמל: היא סגרה אחד ופתחה אחר תחתיו, כאשר המרחק בין השערים הוא פחות משני ק"מ. מרחק זה גרם לעובדים למרמור רב ועשרות מהם כאמור סרבו להתייצב לעבודה. סופו של סכסוך זה היה בהוראה של בית הדין לעבודה לחזור לפעילות סדירה.
את נמל אשדוד מייצג עו"ד יעקב מלישקביץ', שותף במשרד נ. פינברג ושות'.