בקרוב: גם אוטובוסים מזהמים לא יורשו להיכנס למרכז חיפה
לאחר שבתחילת השנה הוגבלה תנועת המשאיות בעיר, המשרד להגנת הסביבה מתכוון להרחיב את ההגבלה גם לאוטובוסים ולרכבי שירות
אוטובוסים מזהמים לא יורשו להיכנס בקרוב למרכז העיר חיפה - כך הודיע היום (ג') מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה, ישראל דנציגר. התוכנית אמורה לצאת אל הפועל כבר במהלך 2016.
- ממשלת קוריאה: ניסאן התקינה ב"קשקאי" מתקן לזיוף נתוני זיהום האוויר
- המשרד להגנת הסביבה: יינתנו הגנות למקים מיכל האמוניה בדרום
- המשרד להגנת הסביבה נגד בזן: הגיש שלושה כתבי אישום בגין זיהום אוויר
"למרות חלקם הקטן יחסית בשוק הרכב המקומי, 90% מהזיהום מתחבורה מגיע מרכבי דיזל מזהם - מרביתם רכבי שירות, משאיות ואוטובוסים - ולכן אנחנו ממקדים את הטיפול שלנו בהם", אמר דנציגר בכנס שנערך בטכניון בנושא צמצום זיהום האוויר. "נשלים בקרוב את ההכנות להכרזה על העיר חיפה כעיר הראשונה בארץ עם 'אזור מופחת פליטות', (Low Emission Zone), שתיאסר בו כניסה לרכבים מזהמים".
במרץ האחרון הגיש דנצינגר תקנות לאישור המשרדים השונים (תחבורה, פנים, משפטים) כדי ליישם את המהלך, כאשר ההיגיון מאחוריו הוא שהיקף השימוש בתחבורה בדלקים חלופיים לא מגיע אפילו ל-1% מצי הרכב הכללי, מה שמחייב לטענתו מהפכה.
"במשרד מטפלים בכל גורמי זיהום האוויר ברחבי הארץ, ובכלל זה גם זיהום אוויר מתחבורה. בין היתר נקדם הנעות חלופיות בתחבורה נקייה, זאת לאחר שבחודשים האחרונים כבר הוצאנו לדרך תוכניות לתמיכות ברכישת אוטובוסים חשמליים ומוניות היברידיות ברחבי הארץ", אאר דנציגר.
"במסגרת זו גם פרסמנו קולות קוראים ומכרזים לרכישת מסנני חלקיקים לרכבי דיזל, רובם באזור מפרץ חיפה. גם נרחיב את התוכנית הזו לערים נוספות בארץ כמו תל אביב וירושלים, שסובלות גם הן מזיהום אוויר מתחבורה, בעיקר במרכז העיר ובצירי התחבורה הראשיים".
התחילו במשאיות
בינואר השנה יצאה לדרך התוכנית הלאומית לצמצום זיהום אוויר שבמסגרתה הגבילה עיריית חיפה את כניסת משאיות כבדות לצירי התנועה המרכזיים בעיר התחתית בבוקר (6:30 עד 9:30 ואחה"צ (15:00 עד 18:00); מדובר, בין השאר,ברחובות העצמאות, יפו, נתנזון, שיבת ציון, המגינים, אלנבי, הגפן, הציונות, רוטשילד ופל-ים. בכניסה לרחובות יוצבו תמרורים, והמשאיות הכבדות ייסעו מחוץ לשעות העומס או דרך נמל חיפה.